Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Fototräff med Halle/Hunneberg som mål.

Produkter
(logga in för att koppla)
Tips
Vi var upe på Hanneberg i vintras och pratade med en kille i museumet. Han sa att om man ringer dit ett par dagar innan så tar han reda på vart älgarna syndes till senast. Det finns ett antal "skogsvårdsvakter" som strövar runt på berget, så han kollar med dem.

Ett annat tips är att man kan boka in sig på vandrarhemmet som ligger mellan Hunne och Halleberg. Då behöver man inte åka hemifrån mitt i natten.

Håkan
 
Japp, vid vägen uppför hunneberg, nära den fors som jag fotat ca 20 000 kort på (oftast fint i höstskrud) så ligger vandrarhemmet. Dalen emellan de två bergen är underbar! finns hästhagar osv och i höstskrud kan man fota bort en eller två dagar på samma plats!

Kolla in http://www.svif.se/yh.asp?RefID=67

Dave
 
Låter kalaskul! Höga Kusten är inte aktuellt för min del, så bägge datumen funkar. Jag bokar in den 2:a oktober.

Förmodligen kommer jag att bo på vandrarhem eftersom jag inte är så överdrivet morgonpigg. Vore skönt att slippa åka från Göteborg vid 04:00 :)
 
För mig passar den 2:a mycket bra också. Det hade ju varit kul att åka till Höga kusten, men det blir en alldeles för lång resa för mig. Tyvärr kan man ju inte vara med på allt.
Men kolmila i motljus är inte fy skam det heller :)
 
På aktuell plats den 2:e oktober går solen upp ca 07:15 och ner 18:44.

06:00 kanske är tidigt? Vi får vänta över en timme på soluppgången.
 
Visst är det tidigt, men man ska ju hinna på ordning på utrustningen också samt att ljuset strax innan soluppgång inte är fy skam heller.
 
Jag tänkte om ni kunde få fler deltagare - om det fanns folk som åker till Höga Kusten som oxå vill åka på er träff.

Det är kul när det ordnas mycket aktiviteter på fotosidan, så krockar kanske är oundvikligt.
 
Vilka blir vi ?

Ska vi summera vilka vi blir och vilken tid ni kommer så vi vet vilka vi ska möta upp.

jag gör en lista, fyll gärna på den..

Ola Svanberg 06.00
Tim Svanberg 06.00
 
Tjenare detta verkar spännande men jag vet inte ännu om jag får till detta med tiden, men jag återkommer!!
Mvh Björn
 
Ola Svanberg 06.00
Tim Svanberg 06.00
Daniel Palmqvist 06.00
Peter Wahlström 06:00
Christer Pettersson 09:00 (+ 2 hemliga gäster kanske)
 
Fråga:

Har aldrig varit på en fototräff och undrar lite hur det brukar gå till. Möts man på ett ställe och så går alla i vägen för varandra och stör? Eller har man en tidsplan att följa att "vi börjar här, så tar vi oss hit och fotar, och sen går vi vidare hit..." så att någon ligger på och stressar om att få gå vidare och någon annan vill dröja? Eller ställer man sig i skogsbrynet på rad och fotar samma saker?

Kort sagt, hur brukar det se ut när ni är ute på träff? Vill veta om jag får ut något av att följa med eller om jag lika gärna kan sticka upp på berget vilken dag som helst och få ut lika mycket av det. :)
 
Fototräff hur???

Hej Bengt.

Det finns inga skrivna regler hur det ska gå till.
Det är väldigt roligt att träffas och utbyta lite tankar och ideer med andra fotografer.
Alla fototräffar som jag har varit på har varit väldigt insp och roliga.
Resten har alltid löst sig själv, jag har aldrig kännt att någon stått i vägen,strässat eller på något annat vis förstört dagen för mig.
Dåck är ju en träff en social händelse där man kanske kan få hjälpa eller instruera nya glada fotografer.
Se fototräffen lite som att träffa gammla och nya vänner och att ha trevlig dag.

Klart att du ska hänga med!!!

Hälsn Ola Svanberg
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.