Advertisement

Annons

Fototräff med Halle/Hunneberg som mål.

Produkter
(logga in för att koppla)
Helt enkelt för att det är kul :)

Slå upp tältet, grilla lite korv, dricka ett par pilsner. Ska bli hur kul som helst.

Vindskyddet gick bort eftersom vi hade tänkt att övernatta i norra delen av Halleberg, så att vi kan se solen gå upp över Vänern.

Är det fint vid sjön där vindskyddet ligger? Kanske är finare morgondimmor där.

Är det någon som har tips på var det finaste morgondimmorna/morgonljuset är? Hmm, kanske är därför man ska komma till träffen kl 06.00 :)
 
Aha... inte ens på samma berg. Nä, då förstår jag. Där ute är också väldigt fint! Där kanske ni kan få några fina kvällsbilder också om vädret tillåter...

Det finns flera vindskydd på berget, men jag gillar verkligen stället vid Igelsjön. Det brukar vara en speciell upplevelse varje gång man vaknar och ser dimman ligga som en slöja över vattnet. Oerhört vackert, men jag vet inte om det är det mest idealiska stället för att plåta en morgonsolsbild... Det finns nog bättre ställen. Dock är det mitt favoritställe att sova på. Funkar bra om man är runt 6st. som vill övernatta... sen börjar det bli trångt =o)

//Peter
 
Baslägret i kväll??

Hej.

Har ni någon exakt plats för erat basläger??
Jag tänkte kanske komma förbi i kväll och titta till er.... :)
 
Ola:

Kom gärna förbi! Det vore kul.
Jag bifogar en karta här med var jag tror att vi kommer att vara. Det bästa hade ju varit att tälta nere på Hallesnipen, men vi får se. Reservatsföreskrifterna tillåter inte det egentligen (jobbar på Länsstyrelsen :))

Risken är dock att vi kanske hittar ett helt annat ställe, som till exempel nere vid Igelsjön. Jag är RUSKIGT svag för morgondimmor!

Gör helt enkelt så att du slår mig en signal på 0701-709399 och se var vi håller hus. Om täckning finns vill säga.

Vi är väl där uppe vid 18-18.30-tiden ikväll kan jag tänka. Åker från Gbg kl 16.30 och ska handla lite på vägen.
 

Bilagor

  • halleberg.jpg
    halleberg.jpg
    40.8 KB · Visningar: 2,358
Ola, När ska du dit? Vi är bortbjudna ikväll, men man vet ju aldrig om det går att slita sig en stund... Det hade varit kul att hänga på. Jag bor ju precis nedanför berget...

//Peter
 
Vette sjutton om Ovandalen är bästa stället att tälta i. Översta delen är mest halvgammal granskog men nere vid sjön är det fint. Det tar ett tag att gå dit ner iofs.

Edit: men det är åt väster, så det blir ingen morgonsol.
 
OK, inte så mysigt ställe alltså. Det var i och för sig neråt östra kanten av Hallesnipen vi funderade på.
Då ljusnar ju genast läget för Igelsjön eller Hallsjön eller Eldmörjan istället.

Som ni märker är planerna inte helt bergfasta :)

Alla tips om tältplatser vid sjöar mottages tacksamt och alla besökare till baslägret är välkomna.
 
Om jag åker till berget ringer jag Martin först för att se vart dom är.

Hur kan jag få tag på dig Peter??

Jag har lite att fixa med på kvällen (lagamat och så) men sedan kanske det går, hadde varit kul...
 
Jag nås nog lättast på 0706-980605. I skrivandets stund så ser det kärvt ut om jag kan komma upp... Det beror nog lite på vart ni befinner er, men jag vågar nog inte lova något.

Om inte annat så ses vi imorgon bitti!

//Peter
 
Nu står jag här med skammens rodnad i ansiktet och inser att jag tyvärr inte kan komma imorgon.
Jag blev tvungen att med kort varsel åka bort hela förra veckan i jobbet, och näst vecka blir det nog likadant. Det är en mängd saker som måste ordnas i helgen, så jag får tyvärr stå över. Ni verkar ju få bra väder era lyckostar, så jag hoppas att få se någon snygg bild på fotosidan från träffen.
 
Jag har lite problem med min kamera, men får jag den att fungera, så tänkte jag komma förbi vid 9:00 tiden om allt är OK (det var så trevligt förra året).
Jag kommer att vara där i god tid isåfall, och skulle ni inte se mig så åk vidare, och vänta inte på mig om något skulle hända mig.
// Björn
 
Jag håller med Sebastian.
En mycket bra dag, och mycket trevligt sällskap.
Hoppas att vi hittar på sådana här träffar igen.
 
En fantastisk dag!!

Tack alla som kom och gjorde danna dagen till vad den blev!!

Det vore kul om vi kunde träffas spontant och fota då & då..
 

Bilagor

  • crw_0069.jpg
    crw_0069.jpg
    46.8 KB · Visningar: 589
Japp! En mycket lyckad dag. Dessutom en minst lika lyckad kväll innan, som ni kan se på bilderna :)


Tyvärr var jag och Per inte med så mycket idag eftersom vi just hade hittat ett kanonställe när det var dags för återsamling med fika.

Kul i alla fall att träffa er!
 

Bilagor

  • läger 3 liten.jpg
    läger 3 liten.jpg
    34.6 KB · Visningar: 218
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.