Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Fototräff med Halle/Hunneberg som mål.

Produkter
(logga in för att koppla)
Jag kommer och tar med mig en kompis (också medlem på FS, men ej aktiv ännu). Är det väder som idag finns det dock risk för skolkning :)

Ola Svanberg 06.00
Tim Svanberg 06.00
Daniel Palmqvist 06.00
Peter Wahlström 06:00
Christer Pettersson 09:00 (+ 2 hemliga gäster kanske)
Martin Fransson 06.00
Per Samuelsson 06.00
 
Ola Svanberg 06.00
Tim Svanberg 06.00
Daniel Palmqvist 06.00
Peter Wahlström 06:00
Christer Pettersson 09:00 (+ 2 hemliga gäster kanske)
Martin Fransson 06.00
Per Samuelsson 06.00
Gunnar Johansson 09:00 (+1 kompis)
 
Nån mer än jag + min kompis som har planer på att tälta? Kan nog bli riktigt trevligt med en flaska whisky i bagaget :D

Dock inte för mycket av det goda. Kan bli svårt att komma upp vid 5-tiden då.
 
Ola Svanberg 06.00
Tim Svanberg 06.00
Daniel Palmqvist 06.00
Peter Wahlström 06:00
Christer Pettersson 09:00 (+ 2 hemliga gäster kanske)
Martin Fransson 06.00
Per Samuelsson 06.00
Gunnar Johansson 09:00 (+1 kompis)
Calle Appelqvist 06.00 (om nu inte frugan föder)
 
Tälta hade varit riktigt najs! Annars finns det ett bra vindskydd vid "Igelsjön" på Hunneberg där jag har sovit över många gånger... Det är smidigare än tält om man ska iväg tidigt. Det kanske vore något? Jag skulle gärna hänga på om det funkar på fredagen. Jag tror vi var bortbjudna på kvällen, men man får väl prioritera... =o)

Nån som har någon bra idé vad vi kan äta framåt dagen...? Det finns ju en bra eldstad vid kolmilan där man kan grilla korv om vi nu ska åt det hållet och fota... Eller också är det väl mackor & kaffe i ryggsäcken som gäller... Vad tycker ni? (vid kolmilan finns förresten också ett bra beprövat vindskydd om man vill sova ute...)

//Peter
 
Kolmilan ligger inte långt ifrån bergagården.
Fortsätt förbi sjön eldmörjan någon km på vänster sida en liten väg inmot skogen.
Kolmilan ligger ca 100m från vägen.

Hälsn Ola
 
Är det någon av er som kommer att åka bil ner till Göteborg på lördag kväll och kan erbjuda lite taxiverksamhet åt en övergiven fotograf?

Kompisen som jag åker med ska antagligen stanna kvar i trakterna till söndag.
 
Martin F skrev:
Är det någon av er som kommer att åka bil ner till Göteborg på lördag kväll och kan erbjuda lite taxiverksamhet åt en övergiven fotograf?

Kompisen som jag åker med ska antagligen stanna kvar i trakterna till söndag.

Du kan få hänga på mig till Alingsås om Du vill, och därifrån går det pendeltåg till Göteborg varje halvtimma fram till kl 20.00, därefter 1 gång i timmman. Tågpriset är omkring 100:-/resa om du betalar kontant på tåget.

Gunnar Johansson
 
Jag har inte bestämt mig för någon speciell tid fär hemfärd ännu, utan det avgör jag på lördag beroende på väder, inspiriation och annat.
 
Det låter jättebra! Ifall vi lyckas gå om varandra helt under dagen så har jag mobilnummer 0701-709399.
Om jag just hittat ett perfekt fotoställe med morgonsol så finns det risk att jag missar samlingen klockan 06.00.
 
Hej!

Var hittar jag er vid nio-tiden? Lagom till förmiddagskaffet kanske :)

Jag ska göra ett jobb i närheten efter lunch och tänkte ansluta en stund på förmiddagen om det är ok.

Jag kommer från Lerum och åker över Sollebrun / Koberg. Ev. åker jag upp på berget via Västra Tunhem om det funkar med vart ni är.

Täckningen för mobiler är väl inte hundra uppe på berget men har någon en mobil jag kan ringa om jag inte hittar er?

/Karin
 
Hur många är vi nu som kommer upp? Måste vara ett 10 tal som har visat sitt intresse. Det skall bli väldigt kul detta här.
 
Ola Svanberg 06.00
Tim Svanberg 06.00
Daniel Palmqvist 06.00
Peter Wahlström 06:00
Christer Pettersson 09:00 (+ 2 hemliga gäster kanske)
Martin Fransson 06.00
Per Samuelsson 06.00
Gunnar Johansson 09:00 (+1 kompis)
Calle Appelqvist 06.00 (om nu inte frugan föder)
Sebastian Maj 06:00
 
Halloj på er!

Jag har en fundering... Jag börjar jobbet varje dag klockan 06:00 och det är kolsvart ute... Nu är klockan snart 07:30 och ljuset har precis börjat komma ordentligt...

Jag har varken problem att gå upp tidigt eller avsikt att ändra någon tid. Men det finns väl inte så mycket att fota innan 07.00...?

Det kanske är bra ändå så man hinner träffas och hinna ta sig till ett bra ställe för att möta solen på?!

Sen blir det väl kaffe o macka vid bergagården klockan 09:00... och vad sägs om lunch med grillad korv vid kolmilan eller bergagården lite senare vid lunchtid runt 12...?! Äta bör man ju... =o)

det var bara lite funderingar så här på morgonkvisten...



//Peter - som verkligen ser fram emot morgondagen!
 
Jag tror att det är bra med 06.00 om vi ska ha den tidiga träffen. Annars hinner man inte ut till de bra platserna innan solen går upp. Som jag sade tidigare, jag skippar eventuellt den tidigaste träffen och kommer klockan 09.00 istället. Vore synd att missa fin morgonsol, men man kanske hinner med både och.

Grilla korv låter bra! Det kommer vi att göra ikväll också, när vi slagit upp baslägret (tältet) :)
 
Martin F skrev:
Jag tror att det är bra med 06.00 om vi ska ha den tidiga träffen. Annars hinner man inte ut till de bra platserna innan solen går upp. Som jag sade tidigare, jag skippar eventuellt den tidigaste träffen och kommer klockan 09.00 istället. Vore synd att missa fin morgonsol, men man kanske hinner med både och.

Grilla korv låter bra! Det kommer vi att göra ikväll också, när vi slagit upp baslägret (tältet) :)

Det är nog som du säger... 06:00 är bra för att vara riggad i god tid!

Vart ska ni tälta? Inte för att jag tänker smyga omkring inatt och leka älg, men för nyfikenhets skull... Skippar ni vindskyddet?

//Peter
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.