ANNONS
Annons

Fotosidan Intressegrupper

Produkter
(logga in för att koppla)
Nu har vi lagt till:

- Action och Äventyr
- Landskap
- Vilda djur
- Växter, detaljer
- Modefotografi.

Vi behöver värdar för Landskap, Vilda djur och Växter. Någon som är intresserad av ämnet och vill hålla koll.

Re: svar till nybörjare...

Annika.N skrev:
Just det, det finns till och med två pooler.... =)

Nja, igen ... ur poolbeskrivningarna:

"Bildkritik - Mjukstart
För dig som tex är nybörjare och vill mjukstarta med bildkritik. I den här poolen får enbart de som tycker sig vara nybörjare inom fotografi lägga in bilder."

... och ...

"Bildkritik
Denna poolen är till för klassisk bildkritik. Dvs här säger man vad man tycker om bilderna och gör det för att fotografen skall få konstruktiv feedback och utvecklas. Man får lov att vara hård. Man får lov att vara snäll.

Du bör ha gjort en hel del självstudier och använt en rejäl dos självkritik först innan du lägger upp bilder eller skriver kommentarer."

/Johan

elmfeldt skrev:
Nu har vi lagt till:

- Action och Äventyr
- Landskap
- Vilda djur
- Växter, detaljer
- Modefotografi.

Vi behöver värdar för Landskap, Vilda djur och Växter. Någon som är intresserad av ämnet och vill hålla koll.

Försökte ansöka till gruppen Landskap men får inte upp nåt ansökningsformulär.

Re: nybörjare

Annika.N skrev:
Tror att kritikpoolen är bra för nybörjare. Vill man diskutera finns ju alltid forumet.
Mvh Annika

Jag var mest ute för att undersöka om det fanns intresse för en sån grupp, vilket det tydligen inte gör.

Däremot tycker jag att din hänvisning till mjukstart och forumet är lite sådär. Även bildkritikpoolen kan avgränsas till speciella kategorier, t.ex. landskapsfoto. Dessutom finns det redan speciella forumdelar för den kategorin av foton, vilket inte finns för nybörjare. Så jag tycker faktiskt inte att en nybörjargrupp skulle skilja sig mot t.ex. landskapsfoto. För landskapsfotografer finns det ett forum och möjlighet till att lägga upp bilder i bildkritikpoolen som en landskapsbild, men endå får dom en grupp. Då borde man ju även kunna hänvisa dem till forumet och bildkrikpoolen?

Jag menar självklart inte att hacka ner på landskapsfotograf-gruppen utan använder den enbart som exempel och tycker självklart att intressegrupper är en bra funktion.

elmfeldt skrev:
Nu har vi lagt till:

- Action och Äventyr
- Landskap
- Vilda djur
- Växter, detaljer
- Modefotografi.

En liten fråga då.. vad ställer du för krav på en forumvärd?

Skall vi bara administrera?

Administrera, entusiasmera, vara intresserad och engagerad i gruppen. Vill man kliva av efter ett tag så är det ok. Man kan även vara flera som delar på det (men det är en som står som värd).

elmfeldt skrev:
Administrera, entusiasmera, vara intresserad och engagerad i gruppen. Vill man kliva av efter ett tag så är det ok. Man kan även vara flera som delar på det (men det är en som står som värd).

Det skulle väl tom jag kunna klara.. så är det så du inte har någon till poolen landskap, så kan väl jag testa och ta hand om den.. jag hänger ju ändå här såpass mycket :)

Ser ut som det inte går lägga in några bilder i "Växter, insekter & detaljer"-gruppen.

Bilder visas ej Den här gruppen är ej tillgänglig för dig. En del grupper är endast åtkomliga för inloggade medlemmar eller medlemmar som har en högre medlemskapsnivå. För en del grupper, tex kurser och klubbar, får man kontakta gruppens värd (tex läraren) för att få tillgång till dem.

Hej Tobias!

Dom har nog inte hunnit sätta igång den bara. Får samma meddelande själv fast jag redan är medlem...
/Leif

Hohoo!

Länge sedan det skrivits något här. Det kanske tyder på att alla är nöjda och trivs med upplägget?..

Tycker själv att det i stort sett är bra och att man styrs mer till sitt eget intresseområde på ett mer direkt sätt än tidigare samt "träffar" mer likasinnade lättare. Det är bra och ett steg i rätt riktning. Tempot på bildflödet blir oxå betydligt lugnare. Kommenterande har nog ökat oxå, tror jag, men kanske lite för tidigt att säga.

DHS är oxå en bra idé men även om den som grupp kanske rikerar att bli isolerad?.. Tycker själv att den är lite svår men kan fungera som inspirationskälla även om jag ofta inte begriper vad som visas...men de är jag de.

Har fortfarande några önskemål som jag brukar tjata om.

Jag skulle vilja ha lite mer struktur så om jag går med i Natur så skulle jag automatiskt bli med i vilda djur, landskap, växter, undervatten mm passande.

Skulle vilja ha en huvudgrupp Kultur med Det glömda rumet, det levande rummmet, dokumentär, modern mm.

Porträtt, modellfoto, fine art nude, mode mm.

Sport med undergrupper.

Wildlife med undergrupper.

o.s.v.

Betalande kanske med i tre huvudgrupper och icke betalande kanske i en?

Spånar lite bara för jag är inte så hemskt insatt i alla olika genrer som finns men hoppas ni förstår tanken. Blir inte ledsen om det inte blir som jag vill för jag trivs bra på FS och anpassar mej efter förutsättningarna...för i Rom bygger man väl än :) och ni som sköter FS bygger väl oxå vidare efter egna idéer och feedback.

Är oxå medveten om allt programmerande som behövs för att ändra, lägga till och utveckla så jag avundas inte er. Jag snarare beundrar ert tålamod med oss och de gäller nog att ha lite is i magen när vi otåliga brukare försöker få alla våra olika viljor o önskemål uppfyllda.

Ha de gott!
/Leif

Fortfarande inget för journalister...

Vad krävs det för att en grupp för journalister ska skapas? Tror fortfarande att det vore en bra idé...
/Lasse

elbe skrev:
Hohoo!

Länge sedan det skrivits något här. Det kanske tyder på att alla är nöjda och trivs med upplägget?..

Tycker själv att det i stort sett är bra och att man styrs mer till sitt eget intresseområde på ett mer direkt sätt än tidigare samt "träffar" mer likasinnade lättare. Det är bra och ett steg i rätt riktning. Tempot på bildflödet blir oxå betydligt lugnare. Kommenterande har nog ökat oxå, tror jag, men kanske lite för tidigt att säga.

DHS är oxå en bra idé men även om den som grupp kanske rikerar att bli isolerad?.. Tycker själv att den är lite svår men kan fungera som inspirationskälla även om jag ofta inte begriper vad som visas...men de är jag de.

Har fortfarande några önskemål som jag brukar tjata om.

Jag skulle vilja ha lite mer struktur så om jag går med i Natur så skulle jag automatiskt bli med i vilda djur, landskap, växter, undervatten mm passande.

Skulle vilja ha en huvudgrupp Kultur med Det glömda rumet, det levande rummmet, dokumentär, modern mm.

Porträtt, modellfoto, fine art nude, mode mm.

Sport med undergrupper.

Wildlife med undergrupper.

o.s.v.

Betalande kanske med i tre huvudgrupper och icke betalande kanske i en?

Spånar lite bara för jag är inte så hemskt insatt i alla olika genrer som finns men hoppas ni förstår tanken. Blir inte ledsen om det inte blir som jag vill för jag trivs bra på FS och anpassar mej efter förutsättningarna...för i Rom bygger man väl än :) och ni som sköter FS bygger väl oxå vidare efter egna idéer och feedback.

Är oxå medveten om allt programmerande som behövs för att ändra, lägga till och utveckla så jag avundas inte er. Jag snarare beundrar ert tålamod med oss och de gäller nog att ha lite is i magen när vi otåliga brukare försöker få alla våra olika viljor o önskemål uppfyllda.

Ha de gott!
/Leif

Vi skall kika om vi behöver gruppera dem för med tydlighet. Jag tror dock att vi kommer behålla så att varje intressegrupp räknas som en (1) använd plats av de nuvarande 5. Egentligen tycker jag det är Natur som är det som "komplicerar" där det är mer tydligt med huvudgrupp och undergrupp.

Men vi skall kika över det hela.

Hej!

Tack för ditt svar! En risk med att medlemsskap i en huvudgrupp automatisk skulle ge medlemsskap i alla undergrupper är kanske att de kan missbrukas genom att man kan lägga bilder i grupper som dom inte hör hemma i bara för att få ut dom synligt.

Risken med att köra utan struktur är väl att om grupperna blir många, allt efter de önskemål som finns här i trådarna, så kanske det lätt blir oöverskådligt och förvirrande.

/Leif

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar