Annons

Fotosidan Intressegrupper

Produkter
(logga in för att koppla)
Nu har jag tömt hela Natur - era medlemskap där är nu alltså borta, likaså koppling mellan bilder och gamla poolen (bilderna är förståss kvar i era album, likaså kommentarer som man fått)
 
Ang grupperna, så har jag märkt att man bara kan vara med i totalt 5 st.. Lite dumt upptäckte jag, då t ex Natur ju blev flera nya, och jag alltså är med i dels landskap och dels växter, detaljer..

Där försvann 2 gruppalternativ, sedan en kurspool.. då var 3 valda, så sökte jag medlemskap i 2 till inom mitt fotografiska intresseområde..

Men, så kommer det upp en pool för klubb/förening där jag vill vara med.. men si det gick inte.. kvoten är redan fylld.. då var det bara att gå ur någon av de andra poolerna.. vilket gjorde att jag i princip fick leka Ole dole Doff..

Just detta att man är med i som i mitt fall, en "utbildningspool" och en förening.. ger ju faktiskt tar ju faktiskt bort nästan hälften av min möjlighet till att välja pooler/grupper
 
Vi kommer troligen ändra på detta med att medlemskap i kurspooler räknas in, det är inte grupper man är aktiv i speciell lång tid men det är kul att ändå hålla ihop de som varit med.

Men varför denna regel med max 5 kan man undra?

Vi vill inte att intressegrupperna bara skall bli ännu en kategorisering av bilder, ännu ett ställe att lägga in bilder man tycker passar. För detta finns ju fortfarande de vanliga motivkategorierna, "Bilder per motivkategori" och Bildkritik.

Intressegrupper är då mer för de som verkligen "snöat" in på några intressen, där man inte bara vill visa bilder i den kategorin utan även "hänga" med andra som delar intresset.

Jfr med att spela schack ibland med polare för att det är kul, och att gå med som aktiv medlem i en schackklubb. Det är den skillnaden i engagemang vi tänkt runt.

Visst kan vissa ha många, aktiva intressen, men man får rannsaka sig lite själv och fundera på runt vilka intressen man verkligen är intresserad att "grotta ner sig i".
 
clindh skrev:
Vi kommer troligen ändra på detta med att medlemskap i kurspooler räknas in, det är inte grupper man är aktiv i speciell lång tid men det är kul att ändå hålla ihop de som varit med.

Men varför denna regel med max 5 kan man undra?

Vi vill inte att intressegrupperna bara skall bli ännu en kategorisering av bilder, ännu ett ställe att lägga in bilder man tycker passar. För detta finns ju fortfarande de vanliga motivkategorierna, "Bilder per motivkategori" och Bildkritik.

Intressegrupper är då mer för de som verkligen "snöat" in på några intressen, där man inte bara vill visa bilder i den kategorin utan även "hänga" med andra som delar intresset.

Jfr med att spela schack ibland med polare för att det är kul, och att gå med som aktiv medlem i en schackklubb. Det är den skillnaden i engagemang vi tänkt runt.

Visst kan vissa ha många, aktiva intressen, men man får rannsaka sig lite själv och fundera på runt vilka intressen man verkligen är intresserad att "grotta ner sig i".

Problemet i mitt fall är ju detta som sagt, att gruppen Natur blev 3 (där jag iof valt att bara vara med i 2), som sagt en utbildningspool. För att kunna vara med i föreningsgruppen, fick jag liksom välja mellan pest eller kolera.. i det här fallet gruppen svartvitt eller gatufoto.

Just detta att naturgruppen blev 3, är ju ngt som i mitt fall som sagt ställde till det och att jag tillhör utbildningspoolen "Tiveden"..
 
Försöker väl här då.

Eftersom jag, som vanligt, inte får något svar på mina förslag så försöker jag här inne.

------------------

Ang "Klotterplanket" som finns i de olika intressegrupperna.

Har sett att vissa klotterplank börjar bli lite väl fulla, t.ex. den hos "Växter, insekter och detaljer".
Det borde väl gå dela upp klotterplanket på flera sidor, t.ex. 20 inlägg per sida eller något sådant?
 
Absolut - både GFS på förstasidan och detta skall också göras, det står redan på "todo"-listan.

Vi har bara systemutvecklarsresurs på Fotosidan en dag i veckan, så vi hinner inte med allt som skall göras på en gång.. Men jag lovar försökra bättre mig och iallafall skriva tack för förslaget-inlägg när det föreslås något.
 
clindh skrev:
Absolut - både GFS på förstasidan och detta skall också göras, det står redan på "todo"-listan.

Vi har bara systemutvecklarsresurs på Fotosidan en dag i veckan, så vi hinner inte med allt som skall göras på en gång.. Men jag lovar försökra bättre mig och iallafall skriva tack för förslaget-inlägg när det föreslås något.

Det låter bra :)
 
Hur länge ska man egentligen behöva vänta på svar på en förfrågan om att få vara med i en grupp?? Jag är lite less på att allt på FS sköts så enormt långsamt. Det skulle behövas lite fler datornördar som sköter saker och ting istället för att bara vara ute och fota hela tiden;-)
 
Det är gruppvärden som sköter om ansökningar till sin grupp, och vi ställer inget krav på någon viss svarstid eller så. Men börjar det dröja veckor istället för dagar så är det ju inte bra, då kanske gruppen behöver fler som kan hjälpa till med den.
 
Nya intressegrupper

Om man vill föreslå ytterligare en intressegrupp ... gör man det här då? Jag hade gärna sett en "mat och dryck".
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.