Melker Humala
Aktiv medlem
Kommer nikon med en ersättare till AW100 (den vattentäta kompakten) eller finns det någon ny liknande från någon annan tillverkare?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Fotosidans reporter Martin Agfors är på plats på Photokina för att vara dina ögon och öron på mässan. Han kommer att besöka de flesta utställarna.
http://www.fotosidan.se/cldoc/fotosidan-pa-plats-pa-photokina-passa.htm
Vilka frågor vill du ha svar på?
Jag var i Ricoh/Pentax monter idag, men tänkte faktiskt inte på att fråga om just GXR. Skall försöka kolla. Tvivlar på att jag får något speciellt intressant svar, men att fråga är (i stort sett) gratis.
Det jag däremot hörde var att det fortfarande är lite oklart var skiljelinjen mellan de två märkena skall gå. Man kan säga att de Pentax-nyheter som visats upp nu (nya K-5rna, nya 560/5,6, 90-makrot till 645D osv) var nyheter som redan beslutats innan Ricoh tog över Pentax. Som någon sade idag: Det återstår att se var och hur i Pentax som Ricoh kommer att satsa pengar.
En spekulation jag hört tidigare, och som verkar vagt logisk, är att man kanske fortsätter göra kompakter med Ricoh som varumärke, och låter systemkamerorna heta Pentax. Men det är som sagt bara spekulation, inget jag vet.
Letar febrilt efter någon info från Nikon om ersättare till D300s. Sett eller hört någon om en sådan???
Letar febrilt efter någon info från Nikon om ersättare till D300s. Sett eller hört någon om en sådan???
Även jag är MYCKET intresserad av detta, då jag känner att jag behöver uppgradera mig, men vill inte gå upp till FX och gå miste oom brännviddsförlägninhen.
Kommer nikon med en ersättare till AW100 (den vattentäta kompakten) eller finns det någon ny liknande från någon annan tillverkare?
Har Canon någon ny entusiastkamera med APS-C sensor, typ "70D" på gång?
Det finns många kameror som har ansiktsigenkänning och -prioritering. Jag vill ha en kamera som känner igen och prioriterar mina katter, och helst undviker den randige som pinkar överallt. Det ska helst vara en Canon, men jag vill kunna använda mina Nikonobjektiv på den. Fråga gärna Sony när de tänker släppa en sån kamera.
Trodde moderatorer var till för att hålla sådana här inlägg borta!
Fast du kanske vill få upp din modereringsstatestik och moderera dig själv ;-)
Det finns många kameror som har ansiktsigenkänning och -prioritering. Jag vill ha en kamera som känner igen och prioriterar mina katter, och helst undviker den randige som pinkar överallt. Det ska helst vara en Canon, men jag vill kunna använda mina Nikonobjektiv på den. Fråga gärna Sony när de tänker släppa en sån kamera.