Annons

Fotokompis i Gävle?

Produkter
(logga in för att koppla)
Jag införskaffade en LensBaby 2 för ett tag sen, så du kan ju låna min och testa lite Mats..

Nu ska vi ut och filma, i det fina regnvädret. Har semester annars så jag kan i stort sett när som helst just nu.
 
Hejsan!

Har ni fått ihop någon form av regelbundna träffar nu eller? Orkade bara läsa de första 7 sidorna ;) Jag hänger gärna på en träff så man kan lära känna lite andra fotointreserade människor här i stan. Är själv relativt nyinflyttad så jag känner ju nästan ingen här ännu och det är ju alltid kul att umgås med folk som har samma intressen. Är ju ganska grön på det här med foto så jag hoppas ni har mängder med kunskap att dela med er ;)
 
Tjena, och välkommen till Gävle!

Nja det är dåligt med regelbundenheten..
Burkar oftast vara någon som skriver en tid och plats i forumet, och så märker man hur många som dyker upp. Troligen en 2-4 stycken. En sak vi har märkt är att man ska bestämma en "folktom" plats att träffas på, eftersom det kan vara lite svårt att känna igen personer man inte träffat förut. :)

Jag rekomenderar att du läser de sista 7 sidorna istället. Så ser du var som skrivits sist.. :)

Jag har som sagt semester, men jobbar lite till och från med en långfilm, men är jag ledig så hänger jag på. Kom med en tid och plats bara..
 
Senast ändrad:
Nog måste det väl vara dags att ta en fika någonstans? Vad sägs om caféet i Boulongern någon dag i veckan (jag är upptagen på Tisdag).

Jag och (Fencer) träffades en sväng i torsdags, fick testa hans 135mm f2.0, blev flera fina bilder med den.
 

Bilagor

  • img_4004_fs.jpg
    img_4004_fs.jpg
    27.6 KB · Visningar: 360
Ja nu måste det vara dags för en fika, det var länge sen sist. Jag kan när som helst i veckan.
 
Jaha, ska vi testa Onsdag (3/8) kl 13 vid Scenen i Boulongern, bredvid caféet.

Vid nederbörd så ställer vi in, mulet räknas inte. ;)

Trevliga modeller får självklart medtagas. :)
 
Det kanske kunde vara idé att kika lite på Gävle Fotoklubb. Nu är det mest äldre personer där men kommer det in ett helt friskt gäng så kan det kanske bli livat. De har lokal, fina traditioner, mörkrum, mycket kunskap.

http://web.telia.com/~u26111876/ ligger de på just nu.

Är det någon som vill hänga på mig dit den 12:e sept när första träffen är så är det okej. Det blir diabilder med temat vardag och påsikt med temat fest samt lite bildvisning ifrån bygget av Fjärranhöjderbadet.

Jag finns på 0733-646118 om någon undrar något. /Martin
 
Ja dom kanske kan vara värda en påhälsning. Passar på att visa en bild från senaste fika i Boulongern ...
 

Bilagor

  • konserthus.jpg
    konserthus.jpg
    43.7 KB · Visningar: 266
how nice!!
skulle sett denna tråd tidigare, har flyttat från Sandviken till Lund för att plugga. Men är över sommaren i Sandviken... dvs jag är här nu och 3 veckor till ungefär ...
något som händer under denna tid ??
 
Tja..

Det är ju Cityfest nu.
Sen tror jag att det är någon tågdag på Järnvägsmuseet den 20/8.
27/8 är det dags för höstcrusingen och ev 50tals afton.

Så om någon känner för en kopp kaffe, älgkebab eller kanske en öl under Cityfesten så är det bara att hojta till. Finns endel intressant att fotografera också.
 

Bilagor

  • img_4139.jpg
    img_4139.jpg
    41.5 KB · Visningar: 391
Kul att se att det finns fler i den här stan med fotointresse. Konstigt vore det annars.

öl är för gott för männsklighetens bästa! I varje fall dagen efter. Cityfesten var bra, hade tänkt fota Baron Bane på lördagsnatten p.g.a deras härliga scenutstyrsel men kroppen tillät enbart sängliggning efter fredagens kavalkader.
 
Jodå, det finns några stycken. Förutom oss så har du ju Gävle fotoklubb också. (se några kommentarer bakåt)

Annars är det bara att skriva en rad här om du känner för att ta en fika eller ut och fota lite tillsammans med andra. Det brukar dyka upp ungefär 3-4 personer.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.