Annons

Fotokompis Helsingborg

Produkter
(logga in för att koppla)
Jag funderar också på en ny träff, hade varit skoj. Någon som har en bra idé på något mål? Och dag?
 
Hej

Skulle vara roligt att träffa er allesammans, ska vi kanske säga helgen 12-13/3, då är jag ledig från jobbet.

Vi kan ju komma med olika förslag:

1. Skäralid
2. Någon insjö i närheten( Örkelljunga )
3. Kullen

Några andra förslag?

Mvh Agneta
 
Hej! Jo jag skulle också kunna tänka mig att hänga på någon gång, för nu när jag har börjat på en fotokurs i HBG. Så skulle jag vilja följa med och lära mig lite av er erfarna fotografer.

Mvh/Åke
 
Utflyktsmål

I morgon förmiddag sticker jag och en annan medlem här på fotosidan till Forsmöllan utanför Klippan, underbar vattenmiljö med forsande vatten, kan varmt rekommendera den platsen för alla som tycker om blöta bilder... I övrigt skulle jag klart vara intresserad av en gemensam exkursion, såg tyvärr denna tråd för sent för att kunna hänga med till Hovs Hallar.
 
Kan ju vara en bra idé med påsk, då bör vi ju ha lite vårväder här nere. Samtidigt som man har några lediga dagar (även Agneta är ledig om jag räknat rätt??)
Vi kan ju starta med en "stadsfotovandring" i jakt på påskkärringar och sedan avsluta med en tripp till Blåkulla. Typ...
 
Stadsvandring vore väldigt trevligt, kan jag nog få med min morfar på också, pensionerad hobbyfotograf utan internet =D


// Anders
 
Visst har du räknat rätt Arne.
Jag är ledig påskafton och påskdagen.
Vad fotar man i stadsmiljö?

Mvh Agneta
 
Som sagt, stadsfoto är ett alternativ.
Samtidigt kan man ju hitta roliga motiv i naturen när våren börjar spira. Kanske fel att kuta runt bland avgaserna då.
Skäralid som Agneta föreslog är ju fint, finns ju både sjö och bergsmotiv att hitta där.

Roligast av allt hade varit om vi fick en bild på tranorna när de passerar skåneland. Ligger ju rätt i tiden. Då kan man väl skicka ett MMS till folket i gömsle vid Hornborgasjön...
 
Ok, bestämma dag?

Skall vi försöka bestämma en dag för en träff?

Jag föreslår påskdagen, någon däremot? Intresserade skriver upp sig efter hand.

Målet för expeditionen då? Tja, det kan vi ju ta lite senare, men kom gärna med lite förslag.

Haka på, alla som har tid o lust!

1. Arne Svensson
 
Hej

Jag tycker Påskdagen är okey, följer gärna med.
Arne, du kan sätta mig på listan.

Mvh Agneta
 
Helsingborg

Min uppfattning är att du söker en fotokompis. Men jag är ju bara 13 år snart, men kanske du kunde vara kompis med mig ändå.
Fotograferar mest natur och annat press tjavs som sport!
 
okej, då är vi två

Arne Svensson
Agnetha Johansson



Markus: Syftet med denna tråden är att medlemmar på FS träffas i trakten av Helsingborg för att fotografera. Första gången var vi på Hovs Hallar.
Får se var det blir nu.
 
Okej, vad kul!
Var ligger hovs hallar?
Kan du förklara lite närmare vad du menar med att vi ska träffas. Isåfall fotar jag gärna ihop med någon!
 
Digi skrev:
Okej, vad kul!
Var ligger hovs hallar?
Kan du förklara lite närmare vad du menar med att vi ska träffas. Isåfall fotar jag gärna ihop med någon!


Hovs hallar ligger på Skånes nordvästspets, Bjärehalvön utanför Båstad.

Att träffas innebär att människor med fotointresse träffas med kameror, pratar foto, fotograferar och har allmänt trevligt. Ibland talas det annat än foto och det kan innefatta fika i det gröna eller på ett fik eller liknande.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.