ANNONS
Annons

Fotograf/Korvgubbe till yrke

Produkter
(logga in för att koppla)
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
steve eilertsen skrev:
cristel nä det hanlade om ps vara lr inte vara denna diskussion men mina barn tar jättebra kort men då skall dom absolut använda sig av ps är det ingen som tar kort utan efterbehandling lr !!va
duharheltuppenbartingenkollpåfotohistoriaellervaddennadiskussionhandladeomfrånbörjanomdubörjadepluggalitesåhadedusettdetfrånbörjanidennatråddethärärbarasåfånigtattdetkännssomdetgårtrollitrådentjovadevalivatskål

Estethia skrev:
duharheltuppenbartingenkollpåfotohistoriaellervaddennadiskussionhandladeomfrånbörjanomdubörjadepluggalitesåhadedusettdetfrånbörjanidennatråddethärärbarasåfånigtattdetkännssomdetgårtrollitrådentjovadevalivatskål

Estethia skrev:

haha:D fast det där va faktiskt inte det som va svårast att läsa i den här tråden.

steve eilertsen skrev:
cristel nä det hanlade om ps vara lr inte vara denna diskussion men mina barn tar jättebra kort men då skall dom absolut använda sig av ps är det ingen som tar kort utan efterbehandling lr !!va

Om du skippar chat-vokabulären kanske vi begriper vad du menar?

Jag klurar på hur snacket gick när det analoga hemlabbet lanserades. Var det samma prat om fusk och oärlighet?
"Det skall vara lådkamera. Allt annat äro af falsifikation och visar inte huru den fotografiska afbildningen blevo till!" :)

/Johan

nä du var ju med när diskussionen starta så du verkar ju så begåvad använd ps tills ni stupar alla ser ändå vilka skit kort ni tar utan ps från en som jobbar hårt med ljussättning å annat å slipper efterbehanla kort fick ni bestämma skulle det vara en röst i kameran som talade om vilka fel ni gör lägger ner detta nu !!

Ja, hör du det Christel!

Sluta genast med att ha med en assistent som hjälper dig - det är fusk.

Sluta genast använda dina D2X - de kräver PS - det är fusk.

Sluta förbättra dina bröllopsbilder, så att kunderna bara blir nöjda, istället för supernöjda - det är fusk.

Utan:

Använd din gamla analoga istället - stå flera timmar i mörkrummet för att pjatta, sepiatona, vinjettera och efterbelysa - för det är INTE fusk.

tomas

duktig pojk som kan läsa orkar inte med denna diskussion längre bild lr kort stor skillnad du säger väl bild på utställningar åxå fint ordspråk kommer du från östermalm lr ??

Re: cristel

steve eilertsen skrev:
yrkesfotograf som inte kan ta kort utan hjälp en skam är vad det är
och när ska du lära dig stava, och använda punkt och komman? det är inte en skam att ta hjälp för att göra sig förstådd.

jag är en jätteduktig fotograf, annars skulle jag inte kommit dit jag kommit. jag föstår att det gnisslar illa i ögonen på detta avundsjuka jantelandet, att jag säger så, men det är bara löjligt att fortsätta böja huvudet under andras avundsjuka.
sen har jag fortsatt använda det analoga stuket i ps och även att ta det en bit längre. jag är nämligen därtill väldigt duktig på att måla och teckna och kan utnyttja photoshops alla möjligheter väldigt långt.

om du kunde din fotohistoria och slutade vara så jante att du håller på att spricka (och sluta nedvärdera dig och beskriv dig som feg under andras bilder och lägg upp egna bilder och utvecklas istället för att - som nu - uppenbart stå och stampa på samma fläck) så skulle inte photoshop ta upp så mycket tid i ditt upprörda sinne och få dig att se att tråden från början inte handlar om photoshop, som du av nån anledning har retat upp dig på.
jag tror du retat upp dig så på photoshop för att du inte kan hantera programmet. det brukar vara så.

ps. jag heter cHristel.

steve eilertsen skrev:
nä du var ju med när diskussionen starta så du verkar ju så begåvad använd ps tills ni stupar alla ser ändå vilka skit kort ni tar utan ps från en som jobbar hårt med ljussättning å annat å slipper efterbehanla kort fick ni bestämma skulle det vara en röst i kameran som talade om vilka fel ni gör lägger ner detta nu !!

Du verkar ju uppenbarligen ha någon form av problem.
Kan du inte bara berätta varför du inte använder punkt, jag tror många är nyfikna.

Och du, man behöver ingen kamera alls om man inte tar några bilder.

oj vad lång tråden har blivit under tiden jag har arbetat, läste den i morse och sedan har den exploderat

antar att det är saftig läsning så jag skriver ut den o går o sätter mig o tar en kopp nu

återkommer med kommentarer senare ;)

nej, nu blev den här tråden riktigt rolig.
helt fylld av nonsens förvisso, men ändock väldigt lustig.
jag stannar kvar och ser vad som händer med herr steves explosionsfyllda hat mot ps.
snart kanske det smäller och han börjar babbla osammanhängande!? :D

cristel

nä mina barn använder sig av photshop väldigt svårt å förstå i princip kan en blind ta ett kort å få det bra med photoshop enl min mening men vad är det han fotograferar ??ja du verkar ju duktig bara för jag är emot bild försköningar skall jag väll inte ta skit lr?? fuska på ni bara ni platsar på tidningen fotos bilder där skulle jag aldrig vilja hamna ju mer efterbehandling ju bättre lr

steve eilertsen skrev:
nä mina barn använder sig av photshop väldigt svårt å förstå i princip kan en blind ta ett kort å få det bra med photoshop enl min mening men vad är det han fotograferar ??ja du verkar ju duktig bara för jag är emot bild försköningar skall jag väll inte ta skit lr?? fuska på ni bara ni platsar på tidningen fotos bilder där skulle jag aldrig vilja hamna ju mer efterbehandling ju bättre lr

Ärligt Steve.
Det står att du började fotografera 1980.
Kan det verkligen stämma? Jag får det inte rikrigt att gå ihop.
.................................................
....................................................
..................................................
.................................................

steve eilertsen skrev:
jaja och för att jag tycker att bra saker kan göras ännu bättre så ska JAG ta skit, menar du?
du vet ju inte ens vad du själv menar.
du verkar ha lite problem med saker och ting och jag tror det blir bättre när du lär dig hantera nya saker och känner att du hänger med i utvecklingen.
men egentligen så gör man samma saker idag som man gjorde för flera decennier sen.
men det är den nya tekniken man använder som skrämmer gamla invanda människor.
det är mänskligt att darra inför och hata ny teknik, men det är väl ändå lite dumt att spotta på folk som hanterar det bättre än du?

Den här tråden kommer att bil klassisk! Jag följer den med största intresse... :O)

Äh, vi tar några punkter till........

steve eilertsen skrev:

Du har alltså köpt en licens till Photoshop som dina barn använder vilket du föraktar?

De tar även bättre bilder än dig för att de använder Photoshop, eller? Fast det är fusk?

Nu kanske jag har missförstått alla dina inlägg, jag har väldigt svårt att förstå vad du skriver, som så många andra här.

cristel

jag känner frilansare å andra fotografer som sj tycker det är dåligt när man måste manipulera en bild för å få den bra deras mål är å ta äkta å riktigt men det funkar inte på grund av stress å annat men du måste väl ändå tycka att dom här andy warhol korten som finns borde slängas dom är ju efter sin tid en sann konstnär fuskar aldrig !!vare sig det gäller nåt lr inte en bild ljuger aldrig säger dom det är ju just det 90 %av korten som tas i dag görs!!nä nu skiter jag i denna lönlösa diskussion köp färdiga vykort det kan inte bli enklare för dig då slipper du ju hålla i kameran överhuvudtaget nån konsnärs inställning till foto har du inte en massfotograf i mängden bara som är glömd lika fort som korten är publicerade min åsikt thts it tackar för all trevliga inlägg mot mig jag sover gött om nätterna mina kunder är lyriska det räcker för mig adjö tack för denna gång kommer snart tebax med eldgaffeln å kör upp på er. alla får väl ha sin åsikt lr kommer å fortsätta med å skita i komma tecken å punkter det är för förskole barn som lär sig skriva trodde ni kunde läsa inte konstigt en del av er gör hopplösa bilder på återseend när jag hittat nåt nytt å reta er med !!

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar