Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Fotograf/Korvgubbe till yrke

Produkter
(logga in för att koppla)
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
oj.. jag tror jag vet nån som kommer dö tidigt i hjärtinfarkt om han inte tar å lugnar ner sig lite och slutar uppröras så av jantelagen som håller honom i ett totalt strypgrepp.

steve, vågar du inte visa dina bilder utan att du öppnar dom 70 gånger i ps och trycker på "gör bilden cool-knappen" som alla ps-motståndare vet finns i det där hemska, läskiga, okända programmet?
kom igen nu, du är ju så modig och slår dig själv på bröstet precis som tarzan...
visa dina bilder direkt ur kameran, så som du tycker att man ska.

själv har jag en fantastisk målartalang så självklart använder jag photoshop. det vore slöseri med talang annars.
 
Harrejävulen vilken underhållande tråd! Klart tio-i-topp bland fotosidans "allstartrådar"!
 
Jag blir mer och mer övertygad om att Steve är ett forumtroll. Sådär knäpp kan man väl ändå inte vara på riktigt?
 
Steve är uppenbarligen ett "forumtroll". Lika bra att lägga ner. Leder liksom inte till nåt av värde. Om ingen svarar på hans inlägg så tröttnar han.

/john
 
jag kom just på en grej i ett family guy avsnitt (min favvoserie).
peter griffin står i en affär och låtsas spela på en liten leksakssynth fast det egentligen är demot som körs på synthen.
en bonnig kille kommer fram och tycker peter är skitduktig och peter typ "eh, what?" eftersom han mest leker och slutar röra fingrarna och musiken fortsätter naturligtvis.
denna kille blir då helt förstörd och skriker "he's a phony" med lite korkad och bonnig dialekt till alla i butiken och pekar på peter.
det här fortsätter lite då och då i avsnittet, med allehanda vis att kalla peter för phony och killen skriver det på peters bil tex.

jättekul. så länge det är tecknat och vi kan tänka att den phony-skrikande killen inte finns på riktigt.
fast det gör han och han skriker lika högt.
fascinerande.
 
Det kan hända att Steve inte mår så bra. Det kanske är bättre att stänga tråden än att fortsätta trissa honom.
 
Ja, efter lite googlande så verkar snubben faktiskt existera på riktigt, vilket gör det hela så mycket mer tragiskt än om han skulle varit ett anonymt troll...
 
johnniedunberg skrev:
Det kan hända att Steve inte mår så bra. Det kanske är bättre att stänga tråden än att fortsätta trissa honom.
sant. allt pekar på det.
kanske bäst att stänga hela fotosidan för steve eftersom han tydligen inte klarar att hålla sig borta även från andra trådar, och att fortsätta i samma stil kommer knappast att få honom att må bättre.
 
steve eilertsen skrev:
klum ja han använder sig särskilt mycket av ps det vet du tror inte du träffat karln men vem vet på seminarierna så hatar han iaf ps å vad gäller hans sponsorer å kontrakt där han skall jobba som fotograf skulle nog vara intresserade av å höra hur klum använder ps sluta ljug nu människa jag vet hur han bearbetar sina kort !!du verkar känna till allas jobb försök då göra ett bra sj med hjälp av ditt ps !!lycka till säger jag mytomaner åxå trevligt får jusnart ihop en hel sjukhussal här skall hälsa klum att han skall sluta ljuga enl dig hehehehe

Jag ber om ursäkt att mitt svar hör dröjt Steve, vissa av oss måste ju faktiskt jobba (och fakturera ut en 800 kr i timmen. Men nu när jag gjort det kan jag ju ta en välförtjänt paus).

Av någon anledning så sätter du likhetstecken mellan maipulering och photoshop...Varför du gör detta kan bara du själv svara på. Men nu börjar du faktiskt bli väldigt otrevlig i din kritik mot oss andra här i tråden. Därför stänger jag tråden här och nu.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.