Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Fotobutik i Sthlm med omnejd

Produkter
(logga in för att koppla)
Var sitter den där skylten? Jag har ju varit där massor med gånger och senast idag på lunchen och aldrig sett den. Ska titta efter den nästa gång för jag har svårt att tro att det skulle vara på det sättet.

Oj då, jag menade inte att dra igång något stort. Skylten satt till höger om disken. Jag tror att det stog att man kunde få en komplett genomgång av en produkt på 5 minuter för ett förutbestämt pris. Jag råkade gå förbi affären och såg att de hade kameran jag letade. Anledningen till att jag inte handlade där var att det fanns billigare på annat ställe, hos en annan handlare i Stockholm.

Jag har ingen som helst erfarenhet av affären i fråga och borde inte ha uttalat mig i den här tråden.

Boots skrev:
Oj då, jag menade inte att dra igång något stort. Skylten satt till höger om disken. Jag tror att det stog att man kunde få en komplett genomgång av en produkt på 5 minuter för ett förutbestämt pris. Jag råkade gå förbi affären och såg att de hade kameran jag letade. Anledningen till att jag inte handlade där var att det fanns billigare på annat ställe, hos en annan handlare i Stockholm.

Jag har ingen som helst erfarenhet av affären i fråga och borde inte ha uttalat mig i den här tråden.

I ditt förra inlägg fick man intrycket att skylten satt på dörren eftersom du säger att du vände där. Jag ska kolla efter skylten i alla fall nästa gång så alla får klarhet. En sån här tråd kan skada en butiks renommé, i vissa fall välförtjänt men i detta fall inte enligt min erfarenhet.
anledningen att du inte handlade där var alltså priset på just den produkten och inte bemötandet eller krav på betalning för demo? Skillnad det!

dobos skrev:
Edit: Expert Fridhemsplan ligger för övrigt på Flemminggatan. Tidigare låg de på Fridhemsplan, och namnet är så inarbetat hos stockholmsfotografer att de inte ändrat det trots flytten ett par hundra meter.
Innan den affären blev en del av Expert-kedjan så hette den Öbergs, så det är det namnet som är det inarbetade... fast de stockholmsfotografer som kommer ihåg det kanske är på utdöende vid det här laget. :)

PD

PMD skrev:
Innan den affären blev en del av Expert-kedjan så hette den Öbergs, så det är det namnet som är det inarbetade... fast de stockholmsfotografer som kommer ihåg det kanske är på utdöende vid det här laget. :)

PD

Ja, just det! Kommer ihåg att jag ofta följde med Pappsen dit som liten. Måste ha varit på 70-talet. Då var butiken riktigt stor (tre plan tror jag) och de hade en massa begagnat innanför glas på kameraavdelningen. Pappsen köpte min första systemkamera där, jag fyllde tio och kameran var en Contax 139. Pappsen körde tyskt och tyckte japaner var skit. Han hånflinar fortfarande åt min D70 med Sigma-gluggar. Vilka tider!

De tar betalt för att förklara en produkt du köpt nån annanstans. Det var i alla fall så jag förstod det (var inne där häromveckan och köpte ett UV-filter).

De tröttande väl på att folk köper i lågprisladorna och sen vill ha hjälp (som de inte får i ladorna).

oskard skrev:
De tar betalt för att förklara en produkt du köpt nån annanstans. Det var i alla fall så jag förstod det (var inne där häromveckan och köpte ett UV-filter).

De tröttande väl på att folk köper i lågprisladorna och sen vill ha hjälp (som de inte får i ladorna).
Verkar ju både rimligt och skäligt att ta lite för att hjälpa någon som köpt en kamera med tysk manual och inte kommer vidare.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar