** Idag gör vi arbeten på vårt system, kortare störningar och nedtid kan förekomma. **

Annons

Fota natur på Landsort under ett veckoslut i höst!

Produkter
(logga in för att koppla)
Maxell skrev:
Har du någon koll på varifrån landet alla deltagare kommer, Janne? Jag tänkte att det skulle kunna vara intressant information för att få till eventuella samåkningar.

Bra tankte Mats!
Exakt var alla bor vet jag inte, vissa vet jag lite mer om än vad som anges på fotosidan. Jag kan ju se till att skaffa den infon så kan jag efter var och ens godkännande publicera bostadsort på hemsidan.

Tack Olle!
Huruvida vi kör en eller två minikurser tror jag får avgöras när vi vet var och hur förträffen kan ordnas.

Senast ändrad:
Låter roligt!

Jag är intresserad beroende på vilket datum det blir. Tar nog med tjejen och hunden, kan du kolla om det går bra med hund på vandrarhemmet?

Många intresserade

Jag tycker det är roligt att så många intresserar sig för denna resa. Jag är positivt överaskad.
Efter att ha fått in 32 anmälningar som fyller vandrar hemmer finns nu ytterligare 9 stycken bokade på en reservlista.

Jag kommer att vara bestämd på att betalning skall finnas på vandrarhemmets konto den 15 september. Finns dina pengar inte där då kommer platsen direkt gå till en reserv. Detta för att vandrarhemmet så tidigt som möjligt skall då information om hur många vi blir.

För kännedom så finns det ju ett boendealternativ till.
I den gamla lotsutkiken ("Tornet") är det ju numera vandrarhem som drivs av Ingrid och Roland Sjöblom-Persson. Jag menar inte att Du ska organisera detta också, Janne, men om några vill åka ut "på egen hand" så kan det ju vara bra att veta att det finns..
Info finns på:

www.landsort.nu

Bara ett tips från Jesper

Den möjligheten finns, men är dyrare.
Den som väljer detta får då ordna mat i egen eller lotsutkikens regi också.

Minikurs, bildvisningar och annat som ordnas är ni välkommna att delta i även om ni ordnar boende på eget sätt, man jag vill i så fall ha information i förväg. Senast den 15 september!

Som sagt, bara ett tips till de som vill åka men inte får plats på Marias vandrarhem.
Kanske är det lite dyrare men utsikten är inte fel!
Nej, jag har inte provis från Ingrid.. :)

Jesper

Vart det rörigt nu?

Så här är det..

Boende + all mat till en kostnad av 685:- för denna resa har jag ordnat genom Landsort Sista Utposten AB. De erbjuder 32 sängplatser inklusive frukost och mat. Jag har valt detta eftersom det är det billigaste sättet för oss att äta och sova.
Detta erbjudande är ett paket mat+logi som du ej kan dela.

På ön finns även det alternativ till boende och eventuellt oxå mat som Jesper nämner. Det finns inget som hindrar dig som så önskar att bo där, men detta får du isåfall ordna själv.
Om du väljer att på något sätt ordna din sovplats själv måste du också ordna din mat själv.

Våra aktiviteter under helgen i form av bildvisningar kurs och annat är tillgängligt för alla oavsett hur vi bor. Om du ordnar ditt boende/mat själv men ändå vill delta i aktiviteterna ber jag dig att meddela mig senast 15 sept så att jag kan planera så det funkar så bra som möjligt.

Vart det begripligt?

Jag skall beskriva detta på hemsidan i kväll.
http://www-pp.hogia.net/bif/foto/fs.html

Jag vill be er anmälda att hjälpa till med planeringen av resan lite grann.

1) För att underlätta resande genom samåkning vore det bra om alla vet var alla bor. Jag ber dig därför tala om i vilken ort i landet eller förort i Stocholm du bor. Jag avser lägga ut detta på hemsidan om resan. Vissa av er vet jag var ni bor, men jag ber er svara ändå eftersom jag tolkar svaret på denna fråga som ett godkänande av att jag pulicerar var ni bor.

2) Kommer du att delta i den "minikurs" som ingår i resan?

Maila mig [email protected]

Jag uppdaterar succesivt resans hemsida
http://www-pp.hogia.net/bif/foto/fs.html så kan ni själva samordna era resor till Ankarudden.

1) Lidingö. Samåker gärna eller trippar med Exconn. Det spelar ingen sort.

2) Gärna kursen. Kunskap kan man inte få för mycket av.

1, Tallkrogen kommer med största sannolikhet att ta bilen, rymmer 7pers så om några vill åka med/bli hämtade vid tex Pendeltåg så har jag platser över.

2. Ja är nybörjare så lite mer kött på benen vore inte fel.

1) Jag bor i Huddinge, eller Segeltorp för att vara mer exakt.Jag tar bilen till Ankarudden. Finns plats för tre till!

2) Jag deltar gärna i kursen. Jag antar att det kommer bli mer av diskussioner än ren undervisning, eller?

Jag åker hemskt gärna med ngn från norra sthlms-området om det finns plats!? Bor närmare bestämt i Dyvik ca två mil norr om Åkersberga, men kan ta mig till Åkersberga, täby eller Sthlm kommunalt.
Maila mig gärna om du har plats i din bil!
Tack på förhand!
Mvh
Patrik

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar