Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Favorit i repris - Gemensam resa till Landsort?

Produkter
(logga in för att koppla)
Nu jobbar hemligheten, så nu skall jag ägna mig åt att lista namn på er som deltog på resan som skall få tillträde till poolen.

Stefan:
Tanken med poolen är att vi skall kunna jämföra bilder som är tagna under samma förutsättningar, så det kommer bara bli deltagarna på resan som kan lägga upp bilder.
 
Arleklint skrev:
Nu jobbar hemligheten, så nu skall jag ägna mig åt att lista namn på er som deltog på resan som skall få tillträde till poolen.

Jasså var det mig ni skrev om... trodde det var poolen som var hemligheten ;)
(skojar lite)
 
Osquar skrev:
Holá

Var det någon som hakade på/bevakade ringmärkarna under helgen? Faktum är att det fångades och ringmärktes en liten rarris just under eran helg, en Videsångare. Den hör hemma långt österut i Ryssland och ses kanske 1-3 gånger per år i Sverige. Detta fynd var det andra för Landsort och Stockholmstrakten. Vid fångst av bl.a ovanliga arter så brukar ringmärkarna visa upp fågeln för besökare, varvid ypperliga fototillfällen ges.

Fridens
Oscar

Vi var två personer som gick till fågelstationen på lördag f.m. Det satt en butter man i källaren och märkte fåglar. Vi frågade honom om vi fick komma in och titta och han svarade något om guidningar och "vissa tider", dock inga klockslag. Tonfallet var "Stick härifrån!" så vi gick aldrig tillbaka dit.
 
Va f*n....?

Ska ta tag i detta, då det var en jäkla stil. Så är det faktiskt inte tänkt att det ska gå till. Tyvärr så finns det rabiata små-påvar i de flesta sammanhangen.

Tråkigt att ni blev bemötta på detta sätt, då det annars hade varit en kul upplevelse för er att se dom små Liven i handen på några cm/dm avstånd.

Oscar, f.d ringmärkare på Lort
 
Kul att ni gillade bilderna!

Fyrbilden är kanske en aning i brusigaste laget. Har nog varit lite för häftig på "level". Alla tre nattbilderna är tagna med ett par minuters exponering och gjorda ljusare i Photoshop och då är det lätt att få med för mycket brus. Vi kan väl låtsas att det är havets brus. Den sista bilden föreställer en kanon i silhuett. Drar jag på för mycket ljus med levels får jag brus i stjärnhimlen, tar jag för lite syns inte kanonen.



Bild 1 (Ooooo..). Jag har inte den blekaste aning om vad det är för något. Den satt på "kanonhuven" strax söder om fyren och jag såg likande på andra kanonhuvar. Metallföremålet är ett par tre dm högt.
 
Aldrig får man vara glad!

En kompis tipsade om följande länk för skärmkalibrering:
http://web.telia.com/~u97007522/tester/kalibrera.htm .

Det visade sig att min skärm var alldeles för mörkt inställd. Nu med nykalibrerad skärm ser ju mina Landsortsbilder bleka och brusiga ut. Ska göra om de värsta (=nattbilderna). Ni som tyckte de var bra: er skärm är felinställd!
 
Sådär, nu har jag mörkat ner nattbilderna! Ett hastverk, men det får duga. Ska lägga ner lite mer jobb när jag lägger upp dem i mitt album vad det lider.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.