Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Fota natur på Landsort under ett veckoslut i höst!

Produkter
(logga in för att koppla)
Jag kan lägga med min kortläsare (MS/SD/MMC/CF/SM) också, så kan vi se bilderna "live"... för alla som plåtar digitalt.
 
Kan vara bra om tid ges för detta.

Annars kommer bilderna snabbt upp på fs i vårt "eget" album.

Bildvisning/tittning får inte inskränka på kul fototid.
 
Under vår ölträff i Stockholm kom vi fram till att ordna en lite förträff inför Landsort. Träffen kommer att innebära planering och bilddiskussioner. Vad vill vi fota, och hur lyckas vi med att få till våra bilder.

Vin öl och ost kan vara lämpligt tilltugg. Jag återkommer med info när jag tänkt ut hur detta kan fixas.

En lämplig tidpunkt kan vara i slutet av september då det spikats definitivt vilka som kommer att resa.

Kvällen ledda oxå till att vi nu har 4 st på reservplats. :)

Läs mer på:
http://www-pp.hogia.net/bif/foto/fs.html
 
Det finns 32 bokade och 6 man på reservplatser för det fall någon hoppar av eller inte betalat den 15 september.

Nog skall vi väl fylla vandrarhemmet!

Fler kan ställa sig på reservplats, men jag kan givetvis inte garantera att ni kommer med.

De 32 bokade skall betala senast den 15 september. De som inte betalat förlorar sin plats och reserver erbjuds platser istället. Reserver skall då betala omgående.

Läs mer på:
http://www-pp.hogia.net/bif/foto/fs.html
 
Senast ändrad:
Tidtabeller

Tidtabeller för resan
Sthlm C - Nynäshamn - Ankarudden - Landsort finns fortfarande inte tillgängliga. Nuvarande publicerade tidtabeller sträcker sig till den 21 september.

Jag vill meddela tider så fort som möjligt, så om ni har lust skulle det vara bra om ni vill hjälpa mig att hålla utkik på nätet så vi inte missar när hösttidtabellerna kommer ut.

Tabeller finns på http://www.waxholmsbolaget.se
Klicka på "Tidtabeller"
Sök efter brygga Landsort eller Ankarudden

Tack på förhand!
/Janne

PS. Läs allt om resan på:
http://www-pp.hogia.net/bif/foto/fs.html
 
Senast ändrad:
Programet!

Under vår vistelse på Landsort kommer jag att försöka ordna så att vi kan göra ett besök uppe i fyrtornet. Det innebär att planeringen ser ut som följer.

Förutom rent foto:

- I resan ingår en frivillig 1-2 timmars minikurs för dig som inte har så stor fotoerfarenhet.
- Efter resan kör vi en enkel frivillig tävling, där vi på skoj plockar fram "resans bästa bild".
- Fotosidan.se har erbjudit oss ett album där vi kan lägga upp bilder efter resan.
- På Landsort kommer troligen Fotosidans T-shirt att finnas till försäljning.
- Möjlighet kommer finnas till bildvisning under eventuell tid mitt på dagen med tråkigt fotoljus, eller vid eventuellt samkväm kvällstid. Vi kan se både diabilder och digitala bilder på CD.
- Jag försöker ordna ett guidat besök uppe i fyrtornet.

Har du synpunkter eller idéer är du välkommen att framföra dem. Ju mer synpunkter ni framför, desto större är möjligheten att vi blir nöjda med resan.

PS. Läs allt om resan på:
http://www-pp.hogia.net/bif/foto/fs.html
 
Attans också! Den här diskussion har man hittat alldeles för sent verkar det som. Med 6 st reserver lär det ju inte finnas någon chans att jag ska få plats (anmäler jag mig så blir det två som anmäler sig, jag och flickvännen min som också fotar men ännu inte gått med här på fotosidan.se).

Får ta ett snack med henne ikväll om vi ska anmäla oss som reserver och sen hoppas på lite tur med folk som hoppar av.
 
Happ! Det här gick snabbt! Tog ett snack med tjejen och hon är sugen på att åka med om platser finns åt oss. Hon har tydligen passat på att bli medlem här på FS också utan min vetskap så det ska väl inte vara några problem då hoppas jag. Så, skriv upp oss på reservlistan tack! Johanna Danielsson heter flickvännen min. :)
 
Re: Programet!

arleklint skrev:
Förutom rent foto:

- I resan ingår en frivillig 1-2 timmars minikurs för dig som inte har så stor fotoerfarenhet.

Det beror ju lite på hur många som kommer, men borde det inte effektivare att flytta denna kurs till "inför resan mötet"?
 
En god idé värd att tänka på. En aspekt kan dock vara att de som inte bor i Stockholm antagligen inte kommer på "inför resan mötet".
 
Janne hann före mig. Vi som inte bor i Stockholm kanske inte har möjlighet att komma om inte det mötet blir på en helg det också. Tycker det är bättre att ha det som det är tänkt nu med minikursen direkt vid ankomst. :)

Men! Ett förslag kan ju vara att de som bor i Stockholmsområdet och vill ta del av minikursen skulle kunna ha den på en "Inför resan träff" och vi som bor "ute på landet" ;-) får ta del av kursen vid ankomst. På så sätt får man ju ner antalet kursdeltagare lite och fler kan få chansen att lära sig någonting. Hur låter det? :)
 
arleklint skrev:
En god idé värd att tänka på. En aspekt kan dock vara att de som inte bor i Stockholm antagligen inte kommer på "inför resan mötet".
En helt riktig aspekt, Janne!

Appropå att inte bo i Stockholm. Har du någon koll på varifrån landet alla deltagare kommer, Janne? Jag tänkte att det skulle kunna vara intressant information för att få till eventuella samåkningar.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.