Annons

Fota natur på Landsort under ett veckoslut i höst!

Produkter
(logga in för att koppla)
Verkar vara lite fullt nu, men det kanske blir fler turer. Å andra sidan vet jag inte hur ekonomin ser ut då det är lite tajt.
Men jag tänkte hålla lite koll och anmäler mig kanske som reserv före utgångsdatumet om det inte blivit fullt då.
 
Spridande av bildtänk, kunskap och erfarenhet

Jag blev en gång medlem på fotosidan för att jag tyckte det var ett bra sätt att förbättra mitt foto. Man kan lära av andras bilder, man kan fråga andra till råds i forum och man kan också dela med sig på samma sätt till andra.

När vi nu gör denna träff på Landsort är min tro att den kan bli i samma anda. På resan kommer fotografer på skiftande nivåer att deltaga. Från de som nyss börjat fotografera seriöst till mycket rutinerade rävar. Det är en en tillgång - för alla.

Mina tankar kring denna träff är:

- att ni som inte fotat så länge kan hugga tag i någon med mer erfarenhet och pumpa ut information, men samtidigt vara beredda på att förmedla hur ni tänker bilder.

- att ni som fotat länge och har stor rutin är beredda att förmedla ert kunnande till andra, men samtidigt försöker ta till er nya "bildtänk" från andra.

På detta sätt kan denna träff bli till nytta för alla i samma anda som jag upplever fotosidan.se

En möjlighet in har är att kolla igenom profilsidor och bilder på alla som anmält sig till resan ( länkar finns på http://www-pp.hogia.net/bif/foto/fs.html ) och knyta kontakter.

Dra nytta av varandra :)
 
Om man varken är nybörjare eller gammal räv då? hmm? hmm? Blir vi diskriminierade och utlämnade? *flin* :)
 
Diaprojektor

Eventuellt finns det tråkiga tider mitt på dagen då vi inte vill fota. Förslag finns då om bildvisningar.

Har någon en diaprojektor som vi kan ta med och använda ute på ön?
 
Janne, du kan låna min diaprojektor och ta med dig, om ingen annan tar med sig.
mvh
/Kim
 
Tips

För den (oss) som så önskar finns ju möjligheten att lägga en öl/vinare intill objektiven som vi kan avnjuta i trevlig samvaro på lördagkvällen.
 
Dataprojektor är välkommen men förutsätter dator med CD, och att folk tar med bilder på CD. Har du laptop med CD?
 
Då uppfattar jag att DanneL har diaprojektor med sig. Och att David har Dataprojektor och laptop med CD-spelare.

Då har alla möjlighet att ta med 10 bilder på dia eller CD så kan vi köra bildvisning som inspiration vid eventuella dötider.

Bilderna skall ha inriktning hav-skärgård.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.