nonno
Aktiv medlem
Kan kanske bero lite på hur meningsfullt innehållet är, en del skribenter verkar sakna självkritik.
Jag undrar bara lite ödmjukt, vem har företräde att avgöra vad som är ett meningsfullt innehåll?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Kan kanske bero lite på hur meningsfullt innehållet är, en del skribenter verkar sakna självkritik.
Jag undrar bara lite ödmjukt, vem har företräde att avgöra vad som är ett meningsfullt innehåll?
Det är jag såklart, tycker jag lite ödmjukt. Eller tycker jag fel? I så fall får någon det dubbla ansvaret att bestämma både vad jag ska tycka och vad som är meningsfullt.
Om det är fritt att blogga hur man vill så måste det vara fritt att gnälla hur man vill också. Jag har löst "problemet" med RSS-prenumeration, då ser jag när mina utvalda favoriter har bloggat något nytt. Men jag går ofta in och kollar ändå bara för att inte missa något och jag tycker (igen) att det inte är några problem med det.
Förslag på olika lösningar:
1. Inför möjlighet att uppskatta inlägget med en knapptryckning för inloggade medlemmar. Veckans mest uppskattade inlägg visas på förstasidan.
2. Allmän puff på förstasidan utan inlägg som länkar till bloggsidan.
3. Ta betalt per inlägg/exponering på förstasidan istället för att knyta till viss medlemsnivå.
4. Kombinationer/varianter av förslag ovan.
Mvh Matias
Index är nu justerat så att endast ett (1) blogginlägg per bloggare syns i taget. Det känns som en enkel och rättvis justering.
Nu ligger det två inlägg av samma författare direkt efter varandra på förstasidan, så ändringen funkar uppenbarligen inte.
Det på FS förstasida är inte tidsbundet, senaste inlägget från respektive blogg visas helt enkelt.Nu var det väl iofs så att de två inläggen var iaf 24h ifrån varandra. Vet inte hur filtret är uppsatt kanske är så att det visas max 1 inlägg per användare per 24h?
Det är det jag avser och det trodde jag hela tråden handlade om! )På bloggindex finns alltså inget filter, och det är svårare att få till - där måste man hitta på någon "max timmer mellan inläggen"-grej
Nja, enligt trådstartaren handlar den om hur blogginlägg visas "på förstasidan".Det är det jag avser och det trodde jag hela tråden handlade om! )
Lustigt att du försöker tala om för trådskaparen vad som avsågs Jag har aldrig kollat bloggar på något annat än bloggarnas förstasida (vilket är en förstasida). Jag visste inte ens att man kunde se dem på Fotosidans huvudsida. Så jag avsåg bloggarnas förstasida och trodde att det var självklart. Annars ser man ju inte ens vem som skrivit bloggen.Nja, enligt trådstartaren handlar den om hur blogginlägg visas "på förstasidan".
Ja, det var meningen! (Att det skulle vara lustigt, alltså.) ;-)Lustigt att du försöker tala om för trådskaparen vad som avsågs
Jag begriper inte riktigt vad du menar, men det blir säkert bra)Ok, där har jag också missförstått då.
En logik för överhoppning av vissa poster funkar inte ihop med den paginerade listan vi har på bloggindex, iallfall är det inte en ringa arbetsinsats att få till det och så viktigt känns det inte att jag vill lägga ett gäng timmar på det.
Så mitt förslag är då att listan "Senaste" inte är paginerad utan listar typ de trettio senaste (med en max X timmar mellan bloggar från samma bloggare-regel). Typ som nyhetsflödet på FS förstasida.
Sedan finns det en flik "Alla" som funkar som nuvarande lista, allt listas och man kan hoppa långt tillbaka.
Bra kompromiss?
Japp, så kan det bli ibland. Jag hade inte en tanke på att det var någon annan "förstasida" som kunde avses än just bloggarnas förstasidaJa, det var meningen! (Att det skulle vara lustigt, alltså.) ;-)
För övrigt tycker jag det är ganska tydligt att de allra flesta i diskussionen i den här tråden uppfattar "förstasidan" som just förstasidan. Alltså FSs förstasida. Att trådstartaren i sin outgrundlighet avsåg något annat kanske är en av orsakerna till att tråden är så lång...