** Idag gör vi arbeten på vårt system, kortare störningar och nedtid kan förekomma. **

Annons

Folk som spottar ur sig fler blogginlägg per dag

Produkter
(logga in för att koppla)
Hm, jag måste fråga...

Jag spottar inte ut massa blogginlägg per dag, oftast är det en per dag, men ibland händer det att det blir två, som idag. Dessutom att jag inte skriver något kan ju kanske vara en irritationsfaktor? Läste nånstans att någon skrev att den del "twittrar" bara. Jag skulle inte vilja påstå att jag gör det, egentligen. Jag berättar saker med mina bilder samtidigt som jag visar att jag har något nytt i portfolion. Är det störande för någon? Jag har blivit lite osäker de senaste dagarna efter denna bloggspammsdiskussion.

Elisabeth.´, jag måste fråga... oxå....

Jag har blivit lite osäker de senaste dagarna efter denna bloggspammsdiskussion.

Kann det vara ett problem, på FS; att bloggarna "döljer hvarandra"?

För egen del klickar jag på få bloglänkar; och jag tror inte jag har hittad dina (självfallet skall jag leta nu).......
Jag är liksom trött på hur många trappor det finns i Enköping; och hur många idioter Makten stöter på i Stockholm.
Hörs det illa om jag efterlyser självkritik....för att göra det enklare för bl.a. mej, som en vanlig dödlig läsare. (det är antagligen för läsare du/ni bloggar, eller ?)

Jag spottar inte ut massa blogginlägg per dag, oftast är det en per dag, men ibland händer det att det blir två, som idag. Dessutom att jag inte skriver något kan ju kanske vara en irritationsfaktor? Läste nånstans att någon skrev att den del "twittrar" bara. Jag skulle inte vilja påstå att jag gör det, egentligen. Jag berättar saker med mina bilder samtidigt som jag visar att jag har något nytt i portfolion. Är det störande för någon?
Jag tycker du ska skriva precis så många (eller få), så långa (eller korta) och så ofta (eller sällan) som du har lust med. Allt annat gör ju själva idén med att blogga meningslös.

Finns det en grens?

Jag tycker du ska skriva precis så många (eller få), så långa (eller korta) och så ofta (eller sällan) som du har lust med. Allt annat gör ju själva idén med att blogga meningslös.

Erland. Låt mej fråga.

Alle har en gräns för vad som är möjligt att hinna med, sant?
Liksom bilder på bildkritiken. Många blir översedd och saknar konstruktiv kritik.

Kan det vara en risiko för blogg-innlägg oxå; att bloggare presenterar ut i tomma intet?

Det kann ju vara en orsak till att bloggandet blir meningslöst......

Du leser tydligen alla, men jag missar aldeles för många, tyvärr.

/ Emil

Hm, jag måste fråga...

Jag spottar inte ut massa blogginlägg per dag, oftast är det en per dag, men ibland händer det att det blir två, som idag. Dessutom att jag inte skriver något kan ju kanske vara en irritationsfaktor? Läste nånstans att någon skrev att den del "twittrar" bara. Jag skulle inte vilja påstå att jag gör det, egentligen. Jag berättar saker med mina bilder samtidigt som jag visar att jag har något nytt i portfolion. Är det störande för någon? Jag har blivit lite osäker de senaste dagarna efter denna bloggspammsdiskussion.

Att du inte skriver så mycket i dina inlägg tycker inte jag spelar någon roll. Det här är en Fotosida. Det finns många som bara visar bilder och inte skriver massa text. Det är helt OK.
Om det ibland blir två på första sidan stör inte mig heller. Ibland kommer det inte så många bloggar på ett dygn att det första inlägget hinner "ramla över kanten" på ett dygn heller.

Kan det vara en risiko för blogg-innlägg oxå; att bloggare presenterar ut i tomma intet?
Det kann ju vara en orsak till att bloggandet blir meningslöst......
Jo, visst finns en sådan risk. Fast det är upp till bloggaren att avgöra vad, det behövs inga nätpoliser som bestämmer hur många eller vilka blogginlägg som är meningsfulla.

Jo, visst finns en sådan risk. Fast det är upp till bloggaren att avgöra vad, det behövs inga nätpoliser som bestämmer hur många eller vilka blogginlägg som är meningsfulla.
Precis som i politiska diskussioner har du alltså den vansinniga inställningen att alla ska få göra som de vill, på andras bekostnad. Jag har väldigt svårt att förstå detta.

Precis som i politiska diskussioner har du alltså den vansinniga inställningen att alla ska få göra som de vill, på andras bekostnad. Jag har väldigt svårt att förstå detta.
Förlåt. Jag tänkte inte. Givetvis är det du som ska avgöra vilka blogginlägg, hur långa och hur ofta alla andra får skriva.

Förlåt. Jag tänkte inte. Givetvis är det du som ska avgöra vilka blogginlägg, hur långa och hur ofta alla andra får skriva.

Är enda alternativet till fullständig frihet för alla (utom de som då får sitt utrymme begränsat av de som tycker att de har rätt till en större del av kakan :) ) att en person bestämmer?

Nu var jag iofs också fånig och ställde en fjantig retorisk fråga. Givetvis finns det en massa mellanmark med mer eller mindre regler som är mer eller mindre accepterade av alla. Är alla punkter i hela det spannet verkligen alltid sämre än det du förespråkar: fullständig frihet där de som är starkast får ta sig så mycket plats de vill - även om det inkräktar på vad andra då får för plats kvar?

...fullständig frihet där de som är starkast får ta sig så mycket plats de vill - även om det inkräktar på vad andra då får för plats kvar?
Eftersom jag inte själv har någon blogg och inte vet hur de fungerar på FS har jag försökt fråga några gånger tidigare, men inte fått något vettigt svar:

Hur inkräktar det på de andra bloggarnas utrymme om bloggare A skriver många och långa inlägg? Innebär det att du måste skriva färre/kortare? Går det bara att publicera ett visst antal tecken per dag på alla FS-bloggarna tillsammans? Vad händer om ytterligare ett dussin FS-medlemmar skulle börja blogga, får ni ännu mindre plats då? Vill ni alltså stoppa nya bloggare?

Hur inkräktar det på de andra bloggarnas utrymme om bloggare A skriver många och långa inlägg?
Är det inte läge att åtminstone läsa trådstarten innan man skriver i tråden?

"Nu är det två personer som har skrivit 4-5 inlägg i rad, och puffar därför bort massa andra bloggar från förstasidan."

Det är inte hur många inlägg man skriver som är problemet, utan visningen på bloggportalen.

Är det inte läge att åtminstone läsa trådstarten innan man skriver i tråden?
"Nu är det två personer som har skrivit 4-5 inlägg i rad, och puffar därför bort massa andra bloggar från förstasidan."
Det är inte hur många inlägg man skriver som är problemet, utan visningen på bloggportalen.
Givetvis har jag läst det. Och tycker precis som du att det borde vara en enkel sak att råda bot på.

Det är därför jag undrar när vissa skribenter vill att bloggare inte ska få skriva mer än ett inlägg per dag för att det annars "inkräktar på det gemensamma utrymmet" och att de tar plats "på andras bekostnad". Eftersom inte heller du har svarat på min fråga ställer jag den igen:

Hur inkräktar det på de andra bloggarnas utrymme om bloggare A skriver många och långa inlägg?

Givetvis har jag läst det. Och tycker precis som du att det borde vara en enkel sak att råda bot på.

Det är därför jag undrar när vissa skribenter vill att bloggare inte ska få skriva mer än ett inlägg per dag för att det annars "inkräktar på det gemensamma utrymmet" och att de tar plats "på andras bekostnad". Eftersom inte heller du har svarat på min fråga ställer jag den igen:

Det har jag just svarat på, men du tycks inte förstå att vi diskuterar hur bloggarna fungerar NU, inte hur de borde fungera. Det är ju det som är felet. Som det är NU inkräktar massivt bloggande på andras utrymme.

På vilket sätt då? Blir du tvungen att skriva kortare blogginlägg eller färre eller...?
Antingen slutar du spela dum eller så får du finna dig i att bli dumförklarad. Jag har ingen lust att "leka". Du får gärna hålla dig borta från diskussionen eftersom du inte har något att tillföra. Du stör.

På vilket sätt då? Blir du tvungen att skriva kortare blogginlägg eller färre eller...?

Inlägg nr 74 och du har alltså fortfarande inte förstått vad diskussionen handlar om! Ändå drar du dig inte för att avfärda synpunkter som läggs fram, ändå drar du dig inte för att sätta nya lågvattenmärken i form av barnsliga påhopp (t.ex. #68). Lite eftertanke och besinning, om jag får be, så kanske diskussionen kan drivas framåt istället för att gå kräftgång.

Några förslag

Förslag på olika lösningar:
1. Inför möjlighet att uppskatta inlägget med en knapptryckning för inloggade medlemmar. Veckans mest uppskattade inlägg visas på förstasidan.
2. Allmän puff på förstasidan utan inlägg som länkar till bloggsidan.
3. Ta betalt per inlägg/exponering på förstasidan istället för att knyta till viss medlemsnivå.
4. Kombinationer/varianter av förslag ovan.

Mvh Matias

Röstar för att man bara visar ett blogginlägg per dag och bloggare, det verkar fortfarande behövas då några inte vill samla ihop sitt skrivande till ett inlägg.

OT: Jag tycker att det är väldigt underligt att när vissa, oftast nya bloggare, Bloggspammar så får dom sura kommentarer i sina bloggar av "läsare" som skriver "zzzzzzzzzz", "Bloggspammare" osv.

Men när andra mer "prominenta"-skribenter gör samma sak så är det ingen som reagerar. Selektiv mobbning?

Kan kanske bero lite på hur meningsfullt innehållet är, en del skribenter verkar sakna självkritik.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar