Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Finns det några aktiva fotografer i Skaraborgs län ?

Produkter
(logga in för att koppla)
Annelie har ett bra förslag. Att träffas någonstans för att spåna lite. Det kan väl kanske vara bra om vi gör det. Varifrån är alla, eller rättare sagt, vart är det smidigast för alla att sammanstråla för en fika? Och så behöver vi spika datum och tid också, i listan nedan har jag börjat med ett par datum redan i nästa vecka ifall det finns några som vill ut och plåta någonstans den 3/7.

Jag börjar en ortlista här:

Skara
Mariestad

Och så datum/tid-listan:

Måndag 28/6 kl 17, 18, 19
Tisdag 29/6 kl 17, 18, 19

AnnaKarin skrev:
Annelie har ett bra förslag. Att träffas någonstans för att spåna lite. Det kan väl kanske vara bra om vi gör det. Varifrån är alla, eller rättare sagt, vart är det smidigast för alla att sammanstråla för en fika? Och så behöver vi spika datum och tid också, i listan nedan har jag börjat med ett par datum redan i nästa vecka ifall det finns några som vill ut och plåta någonstans den 3/7.

Skara
Mariestad

Och så datum/tid-listan:

Skara
Mariestad
Skövde

Och så datum/tid-listan:

Marabou skrev:
Trollkyrkesjön har jag inte varit vid.
Bara namnet tycker jag talar för härliga bilder
Vägen till Tiveden är inte dum alls.
Vart i Skaraborg bor du ?

Jag bor i Skövde, inte mycket vatten och broar här inte....

Skara
Mariestad
Skövde

Och så datum/tid-listan:

Måndag 28/6 (struken)

Limpa skrev:
Jag bor i Skövde, inte mycket vatten och broar här inte....

Hehe,nej det finns ju inte det.
Men vi har en del ganska nära som tur är :)
Då är vi helt plötsligt tre Skövdebor.
Helt otroligt !
Jag brukar alltid vara ensam ifrån Skövde,vart jag än åker för att fota.Mina flesta fotovänner bor minst 40 mil ifrån mig.

Marabou skrev:
Hehe,nej det finns ju inte det.
Men vi har en del ganska nära som tur är :)
Då är vi helt plötsligt tre Skövdebor.
Helt otroligt !
Jag brukar alltid vara ensam ifrån Skövde,vart jag än åker för att fota.Mina flesta fotovänner bor minst 40 mil ifrån mig.

I dom lugnaste vatten....

- Resecentrum, Skövde
- Halvvägs till Hjo på höger sida
- Halvvägs till Hjo på vänster sida
- Forsvik, den fällbara gamla bron över Göta kanal
- Brohus som ligger strax efter Tidan mot Töreboda
- Bro vid Moholm?
- Torsöbron
- Gammal stenbro längs vägen mellan Götene och Hällekis [/B][/QUOTE]
-Bron vid ån Tidan,Habbestorp/värsås
-Stenbron vid Kvissle kvarn.

Eftersom det är övervikt av Skövdebor så får ni bestämma tid o plats för fika, eftersom jag jobbar nattskift och börjar på kvällen kanske jag inte kan hänga med på "fikakväll" förrns efter semestern då jag joinar de normala som arbetar på dagen =). Men hör av er iallafall så får jag se om jag kan komma loss.

Ska se när jag kan komma loss, hmmmm...
nästa vecka är fulltecknad. Vi ska se...hmmm. oj då!! Är visst ledig vecka 28-35.
Inte så dumt med lite semester.

honkan skrev:
- Resecentrum, Skövde
- Halvvägs till Hjo på höger sida
- Halvvägs till Hjo på vänster sida
- Forsvik, den fällbara gamla bron över Göta kanal
- Brohus som ligger strax efter Tidan mot Töreboda
- Bro vid Moholm?
- Torsöbron
- Gammal stenbro längs vägen mellan Götene och Hällekis
-Bron vid ån Tidan,Habbestorp/värsås
-Stenbron vid Kvissle kvarn.

Eftersom det är övervikt av Skövdebor så får ni bestämma tid o plats för fika, eftersom jag jobbar nattskift och börjar på kvällen kanske jag inte kan hänga med på "fikakväll" förrns efter semestern då jag joinar de normala som arbetar på dagen =). Men hör av er iallafall så får jag se om jag kan komma loss. [/B][/QUOTE]

Skulle det funka för dig kl 17 på tisdag ?

NEJ!!!!!!!!

*översvämmning**åska**hagel**&#¤/(&&¤¤#%&*
Jäklars alla järnvägar =(, måste överge helgen 3-4 för att jag måste jobba! fick reda på det igårkväll. Vill gärna visa er runt Falbygden men får göra det senare! om ni vill, på tisdag är det möte i kultur/fritid, måndag och torsdag fotbollsträning med lillknodden, onsdag skall jag försöka sova. (jag vill ha semester NU ).

honkan skrev:
NEJ!!!!!!!!

*översvämmning**åska**hagel**&#¤/(&&¤¤#%&*
Jäklars alla järnvägar =(, måste överge helgen 3-4 för att jag måste jobba! fick reda på det igårkväll. Vill gärna visa er runt Falbygden men får göra det senare! om ni vill, på tisdag är det möte i kultur/fritid, måndag och torsdag fotbollsträning med lillknodden, onsdag skall jag försöka sova. (jag vill ha semester NU ).
God morgon !
Vad synd Mats att du måste jobba nästa helg.
Men du får mer än gärna visa oss Falbygden.
Det finns ju en del att plåta åt det hållet :)
Kan inte du skriva ner de platser runt Falbygden som du tycker att vi ska föreviga på bild.
Tidpunkten kan du ta senare :)
Jag vill också ha semester nu !!!!

Så var midsommar över för i år då. För min del blev det inte så mycket plåtat som jag först hade tänkt. Därför är jag fotosugen som aldrig förr.

Hur många är det som är intresserade av att träffas i Skövde nu på tisdag kl 17 för att spåna fram framtida fotoutflykter?

AnnaKarin skrev:
Så var midsommar över för i år då. För min del blev det inte så mycket plåtat som jag först hade tänkt. Därför är jag fotosugen som aldrig förr.

Hur många är det som är intresserade av att träffas i Skövde nu på tisdag kl 17 för att spåna fram framtida fotoutflykter?

Det blev inte plåtat några större mängder bilder här heller under midsommarhelgen.
Jag jobbar till 17 på tisdag men till 18 kan jag vara på plats.

18 fungerar här med. Finns det något bra kafé att ses på nu för tiden? Jag har inte jobbat i Skövde sedan 1990 så jag antar att ett och annat har hunnit hända sedan dess. Men blir vi bara två? Kom igen nu alla ni andra! Är det dag och tid som är tokiga så föreslå gärna alternativ.

AnnaKarin skrev:
18 fungerar här med. Finns det något bra kafé att ses på nu för tiden? Jag har inte jobbat i Skövde sedan 1990 så jag antar att ett och annat har hunnit hända sedan dess. Men blir vi bara två? Kom igen nu alla ni andra! Är det dag och tid som är tokiga så föreslå gärna alternativ.

Jag tänkte att vi kunde träffas vid Livets Brunn och kolla vad som är öppet.
Det växer upp Kaféer som svampar ;)
Men det kanske är bättre att vänta tills efetr sommaren när alla har kommit hem ifrån sina semestrar ?
Jag jobbar kvällen i dag så jag kollar in här i när jag kommer hem i kväll.
Är det inga flera som hänger på nu till Tisdag så kanske vi ska skjuta på det tills augusti ?
Då har väl de flesta kommit igång med jobbet igen.

Är det någon som vill plåta Gamla kyrkor ?
Våmbs kyrka är 600 år gammal,sedan finns ju Varnhems klosterkyrka,Gudhem, Husaby mm
Om det finns intresse för det skulle vi kunna ta en dag till kyrkfotografering.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar