ANNONS
Annons

Finns det några aktiva fotografer i Skaraborgs län ?

Produkter
(logga in för att koppla)
Det finns två Skövdebor till som är intresserade av att hänga på.Får hoppas på att de dyker upp här snart.

Jag är ledig den 3/7 då ska jag till Hova och ta lite medeltidsbilder.
Vilken dag kan du åka Mats ?
Jag jobbar söndagen, så jag åker dit på lördagen.

Gäääääsp!!!! *trött Mats försöker tänka*

Skall kolla läget med regeringen om den tredje:de
annars så hänger jag på =) *fagra möer, stolta riddare*.

//Mats

Jag är intresserad

Kul! Jag hänger gärna med lite senare (augusti o framåt). Jag lägger in en bevakning, så jag ser vad som kan vara på gång.

:) Håkan

Tur att man jobbar på ett framgångrikt företag så man bara behöver ha TRE veckors sovmorgon. *IRONI*

//(ställageklättrare Mats)

Då har vi Hova den 3/7.

Samma dag (3/7) går årets residensrally av stapeln här i Mariestad. Brukar finnas många "goa" veteranbilar att föreviga.

Kul att det kommer till fler som vill hänga med på utflykt!

honkan skrev:
Gäääääsp!!!! *trött Mats försöker tänka*

Skall kolla läget med regeringen om den tredje:de
annars så hänger jag på =) *fagra möer, stolta riddare*.

//Mats

Jag har kollat med min regering,så det är grönt här :)
Önskar Mats lycka till.

Re: Jag är intresserad

hakanv skrev:
Kul! Jag hänger gärna med lite senare (augusti o framåt). Jag lägger in en bevakning, så jag ser vad som kan vara på gång.

Vad kul Håkan att du hittade hit.
Har du några önskemål inför hösten att dela med dig till de andra så är du välkommen att skriva ner dom.

AnnaKarin skrev:
Då har vi Hova den 3/7.

Samma dag (3/7) går årets residensrally av stapeln här i Mariestad. Brukar finnas många "goa" veteranbilar att föreviga.

Kul att det kommer till fler som vill hänga med på utflykt!

Vet du vilken tid det är residensrally ?
Javisst är det kul att vi blir några stycken.
Saknar ett namn,men han dyker nog snart upp här.

Marabou skrev:
Vet du vilken tid det är residensrally ?

Nu har jag varit fräck och kopierat lite text från en inbjudan som finns på Mariestads Fordonshistoriska Sällskaps-hemsida:

Årets Residensrally, det 12 i ordningen är öppen för alla fordon från årsmodell 1974 och äldre. Även nyare klassiker och sportvagnar är välkomna och som vanligt hoppas vi på många mopeder. Detta innebär att vi kan se fram emot en välbesökt dag i Mariestad den 3 juli. Starten sker som vanligt vid Karlsholme Folkets Park. Samling klockan 10 och 10.30 går det första ekipaget ut på banan. Bilar och motorcyklar kör en bana på cirka 8 mil, medan mopedåkarna kör en bana på 5 mil.

Genom åren har arrangörernas bankommitté lyckats hitta bra vägar i en vacker och på kulturminnen rik bygd. Så är också fallet i år. Årets Residensrally går över det blommande berget Kinnekulle och vi kan lova en skönhetsupplevelse över det vanliga. Efter genomfört rally väntar en god måltid på Karlsholme serverad av Hemvärnet.

Intresset för att köra Residensrallyt har genom åren ökat. I fjol kom över 300 ekipage till start. Denna siffra kommer säkert att passeras i år. Hitills har vi lyckats genomföra Residensrallyt till allas belåtenhet vilket gör att vi oförtrutet arbetar på att utveckla och söka nya infallsvinklar. Vi kommer därför att i år även arrangera en veteranmarknad inne på Karlsholme - vi öppnar redan klockan 8.00 - så det finns goda möjligheter att göra fynd innan Residensrallyt startar.

Starten och målgången kan vara kul och därefter ställer de ut sina bilar på Karlsholme. Man kan få kanonfina bilder på blank lack och krom i mängder. Ibland har några bilägare/passagerare klätt sig tidsenligt.

AnnaKarin skrev:
Nu har jag varit fräck och kopierat lite text från en inbjudan som finns på Mariestads Fordonshistoriska Sällskaps-hemsida:

Årets Residensrally, det 12 i ordningen är öppen för alla fordon från årsmodell 1974 och äldre. Även nyare klassiker och sportvagnar är välkomna och som vanligt hoppas vi på många mopeder. Detta innebär att vi kan se fram emot en välbesökt dag i Mariestad den 3 juli. Starten sker som vanligt vid Karlsholme Folkets Park. Samling klockan 10 och 10.30 går det första ekipaget ut på banan. Bilar och motorcyklar kör en bana på cirka 8 mil, medan mopedåkarna kör en bana på 5 mil.

Genom åren har arrangörernas bankommitté lyckats hitta bra vägar i en vacker och på kulturminnen rik bygd. Så är också fallet i år. Årets Residensrally går över det blommande berget Kinnekulle och vi kan lova en skönhetsupplevelse över det vanliga. Efter genomfört rally väntar en god måltid på Karlsholme serverad av Hemvärnet.

Intresset för att köra Residensrallyt har genom åren ökat. I fjol kom över 300 ekipage till start. Denna siffra kommer säkert att passeras i år. Hitills har vi lyckats genomföra Residensrallyt till allas belåtenhet vilket gör att vi oförtrutet arbetar på att utveckla och söka nya infallsvinklar. Vi kommer därför att i år även arrangera en veteranmarknad inne på Karlsholme - vi öppnar redan klockan 8.00 - så det finns goda möjligheter att göra fynd innan Residensrallyt startar.

Starten och målgången kan vara kul och därefter ställer de ut sina bilar på Karlsholme. Man kan få kanonfina bilder på blank lack och krom i mängder. Ibland har några bilägare/passagerare klätt sig tidsenligt.
Det är ju kanonbra!
Bättre information kan man väl knappast få :)

Re: Re: Jag är intresserad

Marabou skrev:
Vad kul Håkan att du hittade hit.
Har du några önskemål inför hösten att dela med dig till de andra så är du välkommen att skriva ner dom.

Hej!
Jo, det ska bli kul och åka ut ett gäng, tycker jag.

Jag har länge haft en idé om att fotografera gamla broar, hela som trasiga, runt omkring Skövde med omnejd. Ibland ser man en bro, och då har man inte kameran med sig så klart, så varför inte planera sådana fotograferingar lite bättre, har jag tänkt många gånger.

Kan det det va en bra idé?

Hallå Skaraborgare!

Hänger gärna på om det passar. Är mest inne på
naturfoto, och tänker då på Tiveden som brukar vara en höjdare på hösten. Broarna verkar intressant oxå.

/Tommy

Re: Re: Re: Jag är intresserad

hakanv skrev:
Hej!
Jo, det ska bli kul och åka ut ett gäng, tycker jag.

Jag har länge haft en idé om att fotografera gamla broar, hela som trasiga, runt omkring Skövde med omnejd. Ibland ser man en bro, och då har man inte kameran med sig så klart, så varför inte planera sådana fotograferingar lite bättre, har jag tänkt många gånger.

Kan det det va en bra idé?

Limpa skrev:
Hallå Skaraborgare!

Hänger gärna på om det passar. Är mest inne på
naturfoto, och tänker då på Tiveden som brukar vara en höjdare på hösten. Broarna verkar intressant oxå.

/Tommy
Hej Tommy !
Du är välkommen du också.
Vad roligt att vi blir fler och fler.
Tiveden är en underbar plats att ta bilder på.
Hmm, knotten är vedervärdiga där,men på hösten bör väl de flesta blodtörstiga flygfäna vara borta...

Ja! Broar är också kul. Det finns en "innomhusbro" i Skövde som jag länge funderat på att fotografera. Men det har aldrig blivit av.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar