Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
Finns det några aktiva fotografer i Skaraborgs län ?
- Trådstartare Marabou
- Start datum
hakanv
Aktiv medlem
Tack för det
Tack! Det ska bli kul och åka ut ett gäng.
Håkan, som snart har 5 veckors sovmorgon
honkan skrev:
Välkommen Håkan!
*Liiiite piggare systemövervakare Mats*
Marabou
Aktiv medlem
honkan skrev:
Gäääääsp!!!! *trött Mats försöker tänka*
Skall kolla läget med regeringen om den tredje:de
annars så hänger jag på =) *fagra möer, stolta riddare*.
//Mats
Jag har kollat med min regering,så det är grönt här
Önskar Mats lycka till.
Marabou
Aktiv medlem
Re: Jag är intresserad
Har du några önskemål inför hösten att dela med dig till de andra så är du välkommen att skriva ner dom.
Vad kul Håkan att du hittade hit.hakanv skrev:
Kul! Jag hänger gärna med lite senare (augusti o framåt). Jag lägger in en bevakning, så jag ser vad som kan vara på gång.
Håkan
Har du några önskemål inför hösten att dela med dig till de andra så är du välkommen att skriva ner dom.
Marabou
Aktiv medlem
AnnaKarin skrev:
Då har vi Hova den 3/7.
Samma dag (3/7) går årets residensrally av stapeln här i Mariestad. Brukar finnas många "goa" veteranbilar att föreviga.
Kul att det kommer till fler som vill hänga med på utflykt!
Vet du vilken tid det är residensrally ?
Javisst är det kul att vi blir några stycken.
Saknar ett namn,men han dyker nog snart upp här.
Marabou
Aktiv medlem
Re: Tack för det
Den som spar han har
Jag har två veckors sovmorgon när din sovmorgon är slut.hakanv skrev:
Den som spar han har
AnnaKarin
Aktiv medlem
Marabou skrev:
Vet du vilken tid det är residensrally ?
Nu har jag varit fräck och kopierat lite text från en inbjudan som finns på Mariestads Fordonshistoriska Sällskaps-hemsida:
Årets Residensrally, det 12 i ordningen är öppen för alla fordon från årsmodell 1974 och äldre. Även nyare klassiker och sportvagnar är välkomna och som vanligt hoppas vi på många mopeder. Detta innebär att vi kan se fram emot en välbesökt dag i Mariestad den 3 juli. Starten sker som vanligt vid Karlsholme Folkets Park. Samling klockan 10 och 10.30 går det första ekipaget ut på banan. Bilar och motorcyklar kör en bana på cirka 8 mil, medan mopedåkarna kör en bana på 5 mil.
Genom åren har arrangörernas bankommitté lyckats hitta bra vägar i en vacker och på kulturminnen rik bygd. Så är också fallet i år. Årets Residensrally går över det blommande berget Kinnekulle och vi kan lova en skönhetsupplevelse över det vanliga. Efter genomfört rally väntar en god måltid på Karlsholme serverad av Hemvärnet.
Intresset för att köra Residensrallyt har genom åren ökat. I fjol kom över 300 ekipage till start. Denna siffra kommer säkert att passeras i år. Hitills har vi lyckats genomföra Residensrallyt till allas belåtenhet vilket gör att vi oförtrutet arbetar på att utveckla och söka nya infallsvinklar. Vi kommer därför att i år även arrangera en veteranmarknad inne på Karlsholme - vi öppnar redan klockan 8.00 - så det finns goda möjligheter att göra fynd innan Residensrallyt startar.
Starten och målgången kan vara kul och därefter ställer de ut sina bilar på Karlsholme. Man kan få kanonfina bilder på blank lack och krom i mängder. Ibland har några bilägare/passagerare klätt sig tidsenligt.
Marabou
Aktiv medlem
Det är ju kanonbra!AnnaKarin skrev:
Nu har jag varit fräck och kopierat lite text från en inbjudan som finns på Mariestads Fordonshistoriska Sällskaps-hemsida:
Årets Residensrally, det 12 i ordningen är öppen för alla fordon från årsmodell 1974 och äldre. Även nyare klassiker och sportvagnar är välkomna och som vanligt hoppas vi på många mopeder. Detta innebär att vi kan se fram emot en välbesökt dag i Mariestad den 3 juli. Starten sker som vanligt vid Karlsholme Folkets Park. Samling klockan 10 och 10.30 går det första ekipaget ut på banan. Bilar och motorcyklar kör en bana på cirka 8 mil, medan mopedåkarna kör en bana på 5 mil.
Genom åren har arrangörernas bankommitté lyckats hitta bra vägar i en vacker och på kulturminnen rik bygd. Så är också fallet i år. Årets Residensrally går över det blommande berget Kinnekulle och vi kan lova en skönhetsupplevelse över det vanliga. Efter genomfört rally väntar en god måltid på Karlsholme serverad av Hemvärnet.
Intresset för att köra Residensrallyt har genom åren ökat. I fjol kom över 300 ekipage till start. Denna siffra kommer säkert att passeras i år. Hitills har vi lyckats genomföra Residensrallyt till allas belåtenhet vilket gör att vi oförtrutet arbetar på att utveckla och söka nya infallsvinklar. Vi kommer därför att i år även arrangera en veteranmarknad inne på Karlsholme - vi öppnar redan klockan 8.00 - så det finns goda möjligheter att göra fynd innan Residensrallyt startar.
Starten och målgången kan vara kul och därefter ställer de ut sina bilar på Karlsholme. Man kan få kanonfina bilder på blank lack och krom i mängder. Ibland har några bilägare/passagerare klätt sig tidsenligt.
Bättre information kan man väl knappast få
hakanv
Aktiv medlem
Re: Re: Jag är intresserad
Hej!
Jo, det ska bli kul och åka ut ett gäng, tycker jag.
Jag har länge haft en idé om att fotografera gamla broar, hela som trasiga, runt omkring Skövde med omnejd. Ibland ser man en bro, och då har man inte kameran med sig så klart, så varför inte planera sådana fotograferingar lite bättre, har jag tänkt många gånger.
Kan det det va en bra idé?
Håkan
Marabou skrev:
Vad kul Håkan att du hittade hit.
Hej!
Jag har länge haft en idé om att fotografera gamla broar, hela som trasiga, runt omkring Skövde med omnejd. Ibland ser man en bro, och då har man inte kameran med sig så klart, så varför inte planera sådana fotograferingar lite bättre, har jag tänkt många gånger.
Håkan
Marabou
Aktiv medlem
Re: Re: Re: Jag är intresserad
hakanv skrev:
Hej!
Håkan
Marabou
Aktiv medlem
Re: Re: Re: Re: Jag är intresserad
Det är ett mycket bra förslag.
Har du någon koll på vart broarna finns ?
Marabou skrev:
Det är ett mycket bra förslag.
Har du någon koll på vart broarna finns ?
Marabou
Aktiv medlem
Hej Tommy !Limpa skrev:
Hallå Skaraborgare!
Hänger gärna på om det passar. Är mest inne på
naturfoto, och tänker då på Tiveden som brukar vara en höjdare på hösten. Broarna verkar intressant oxå.
/Tommy
Du är välkommen du också.
Vad roligt att vi blir fler och fler.
Tiveden är en underbar plats att ta bilder på.
Hmm, knotten är vedervärdiga där,men på hösten bör väl de flesta blodtörstiga flygfäna vara borta...
Marabou
Aktiv medlem
AnnaKarin skrev:
Ja! Broar är också kul. Det finns en "innomhusbro" i Skövde som jag länge funderat på att fotografera. Men det har aldrig blivit av.
Det var mer än jag visste om.
Vart finns den bron ?
Nyfiken