Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
FS Forum Felrapporter för nya forumet
- Trådstartare clindh
- Start datum
hehe. ja det vetekatten hur den räknar det där. Skall kollaAllt är ju relativt, men att någon som varit med sedan 2005 anses vara "new member" (vilket för övrigt vore snyggare om det stod på svenska) känns lite konstigt.Visa bilaga 149863
PMD
Aktiv medlem
Det kanske är en bra idé att se över färgvalen för bakgrund och förgrund överlag.Tooltipsen till redigeringsknapparna ovanför rutan där man skriver inlägg är lite för svårlästa tycker jag. Vit text på ljust grå bakgrund är nog inte det bästa valet, tyvärr.
Det går att hjälpligt läsa tooltipsen för den vänstra cirka 2/3 av knapparna, men till höger blir tooltipsen för den översta knappraden ihopmixad med knappraden under.
Nyss la jag in en URL i en text och när man högerklickar på den får man upp en slags popupmeny (fast med ikoner istället för text). Ikonerna har tooltips som ska förklara funktionen, men dessa tooltips är helt oläsliga pga vald bak- och förgrundsfärg.
Om man markerar text i vid redigering så används en mörkgrå färg för markeringen. En färg som är väldigt lik textfärgen (förgrundsfärgen). Det är hart när omöjligt att se vad som står i markeringen.
ztenlund
Aktiv medlem
Dessutom känns den här spionfunktionen, som visar vilken tråd en viss medlem senast (eller just nu) tittade på, ganska obehaglig.
Visa bilaga 149864
Om man ser det beror dock på om medlemmen är doldis eller inte, så det går inte att se t ex var du senast var inne.
ztenlund
Aktiv medlem
Troligen är det bara antalet gjorda inlägg som styr.hehe. ja det vetekatten hur den räknar det där. Skall kolla
ztenlund
Aktiv medlem
Kan vi få länkar som går att se att de är länka i forumet?
T ex om man länkar till en annan fotosida så går det inte att se att det är en länk.
("en annan fotosida" är alltså en länk...)
T ex om man länkar till en annan fotosida så går det inte att se att det är en länk.
Kan vi få länkar som går att se att de är länka i forumet?
consider it done!
ErlandH
Aktiv medlem
Aha, bra! Då har jag inga synpunkter. (Ser att det fungerar så på dig också!)Om man ser det beror dock på om medlemmen är doldis eller inte, så det går inte att se t ex var du senast var inne.
ErlandH
Aktiv medlem
Låter inte osannolikt. Men då kanske man ska hitta på en annan term än "new member" (eller "ny medlem").Troligen är det bara antalet gjorda inlägg som styr.
J O Härnström
Aktiv medlem
portfolio-problem
Min portfolio saknar "förstora"-knapp för att visa bild i största storlek.
Min portfolio saknar "förstora"-knapp för att visa bild i största storlek.
PMD
Aktiv medlem
Kanske en skala som börjar med "Tystlåten" för den som har skrivit få inlägg, och slutar med "Babbelpotta" för den som har skrivit jättemånga?Låter inte osannolikt. Men då kanske man ska hitta på en annan term än "new member" (eller "ny medlem").
Falumas
Aktiv medlem
Kanske en skala som börjar med "Tystlåten" för den som har skrivit få inlägg, och slutar med "Babbelpotta" för den som har skrivit jättemånga?
Synd att inte telefonkatalogen finns längre så att man hade kunnat haft babbelpotta som titel.
Michael Johansson
Aktiv medlem
Kanske kunde medlemskategorier börja med "Intresserad", efter lämplig tid och lämpligt antal inlägg "Medlem" och för betalande medlem kunde det då bli "Medlem+", möjligen med ett steg till för de med ännu fler inlägg, kanske "Välkänd medlem" med eller utan plus.
Ett annat problem, som inte är unikt för denna forumversion, är redovisningen av antal annonser. Så här kan det se ut i profilen:
Just nu har jag ingen annons men i annonser står det ett helt annat antal. Jag förstår inte varför det totala antalet annonser inte redovisas på samma sätt som antalet inlägg mm. Helst skulle jag sett att det också gått att se gamla annonser man lagt ut. Det hade varit bra med tanke på risk för bedrägerier som tycks bli allt vanligare. Men gamla annonser finns kanske inte kvar i databasen?
Ett annat problem, som inte är unikt för denna forumversion, är redovisningen av antal annonser. Så här kan det se ut i profilen:
Just nu har jag ingen annons men i annonser står det ett helt annat antal. Jag förstår inte varför det totala antalet annonser inte redovisas på samma sätt som antalet inlägg mm. Helst skulle jag sett att det också gått att se gamla annonser man lagt ut. Det hade varit bra med tanke på risk för bedrägerier som tycks bli allt vanligare. Men gamla annonser finns kanske inte kvar i databasen?
PMD
Aktiv medlem
Tack, David! Det där jag jag längtat efter ganska länge.consider it done!
Men vore det inte bättre med en avvikande färg istället för understrykning? Understrykning kan ju förekomma i texter i forumet utan att det handlar om en länk.
I webbens barndom brukade länkar vara blå och de ändrade färg till rött om man klickade på dem. Det tyckte jag var informativt.
fotobollfoto
Aktiv medlem
På mitt förra jobb hade vi begreppet Länge Inaktiv Kund (LIK) för sådana som inte nyttjade en tjänst de abonnerade på.Kanske en skala som börjar med "Tystlåten" för den som har skrivit få inlägg, och slutar med "Babbelpotta" för den som har skrivit jättemånga?
ztenlund
Aktiv medlem
Undrar om det inte fortfarande är något skumt med inloggningen i forumet. Surfplattan har varit utloggad i forumet ett tag och jag loggade jag ut och in på den. När jag sedan öppnade datorn så stod det att den aktiva användaren hade ändrats eller något i den stilen och att man skulle ladda om sidan. Något som resulterade i utloggning i forumet, men inte resten av sidan.
Graylingman
Aktiv medlem
Att klicka på mina gjorda inlägg på min profilsida leder fortfarande till "Sidan kan inte hittas"