Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
FS Forum Felrapporter för nya forumet
- Trådstartare clindh
- Start datum
Michael Johansson
Aktiv medlem
Tack för den infon. Jag har inte sett någon svart banner med den texten men hade du skrivit ut texten i ditt föregående inlägg hade vi sluppit åtminstone ett onödigt inlägg.
fotobollfoto
Aktiv medlem
Eller ”uttryckte”!Jo, jag misstänkte att det var något sådant. Det är full förståeligt att det blir lite sådana kantigheter när man ska införa en ny programvara (som dessutom måste översättas), men "skrev" blir bättre svenska.
personligen tycker jag att ”sade” funkar fint. Jag tycker att forumen är mer som ett samtal än en brevväxling.
PMD
Aktiv medlem
Tack ztenlund för denna upplysande kommentar. Det borde nog någon av Fotosidans redaktion ha skrivit i forumet."Vi har märkt att man kan bli utloggad från forumet fast man är inloggad i övrigt. Vi jobbar på en fix, tills dess löser man det genom att logga ut och logga in igen."
Tråden behöver därmed inte fyllas av ytterligare berättelser om detta, eftersom problemet redan är känt.
PMD
Aktiv medlem
Det är textbaserad kommunikation, så jag ser det mer som en skriftväxling än som muntlig kommunikation.Eller ”uttryckte”!
personligen tycker jag att ”sade” funkar fint. Jag tycker att forumen är mer som ett samtal än en brevväxling.
"Said" på engelska tycker jag inte har riktigt samma konnotation som "sa" på svenska.
jag&bilden
Aktiv medlem
fotobollfoto
Aktiv medlem
Enklast var väl att ta bort ordet helt. oavsett om det står ”sa” eller ”skrev”. Det tillför ju ingen innebörd i sammanhanget.Det är textbaserad kommunikation, så jag ser det mer som en skriftväxling än som muntlig kommunikation.
"Said" på engelska tycker jag inte har riktigt samma konnotation som "sa" på svenska.
Kjell Olsson
Aktiv medlem
Orkar inte läsa om ngn redan rapporterat........ problem med å,ä,ö i kommentarer till bilder - på min Mac i alla fall......
jag&bilden
Aktiv medlem
På iOS och safari finns bara sidpagina och navigering längst ned på forumsidan. vilket kräver väldigt skrollande.
På desktop finns den både överst och underst.
På desktop finns den både överst och underst.
PMD
Aktiv medlem
Gamla bevakningar av forumtrådar, som gjordes innan forumprogramvarubytet, har tappats bort. När jag tittade lite på sidan om nya inlägg (https://www.fotosidan.se/forum/whats-new/posts/2558/) så hittade jag några inlägg i trådar som jag har deltagit i och som jag därför fick an automatisk bevakning för i det gamla systemet. Denna bevakning har dock tappats bort.
ztenlund
Aktiv medlem
Gamla bevakningar av forumtrådar, som gjordes innan forumprogramvarubytet, har tappats bort. När jag tittade lite på sidan om nya inlägg (https://www.fotosidan.se/forum/whats-new/posts/2558/) så hittade jag några inlägg i trådar som jag har deltagit i och som jag därför fick an automatisk bevakning för i det gamla systemet. Denna bevakning har dock tappats bort.
Är det verkligen tomt där? Däremot har nog informationen om vad man har läst och inte försvunnit, vilket kanske påverkar e-postutskicken. Själv har jag dem inte påslagna även om jag har bevakningarna på i sig.
Enklast var väl att ta bort ordet helt. oavsett om det står ”sa” eller ”skrev”. Det tillför ju ingen innebörd i sammanhanget.
vi får kika på de orden. Vi har inte översatt något utan är de översättningar som kommer som standard.
shortvalleyman
Medlem
Jag skrev en kommentar till ett inlägg, men vad jag kan se syns både inlägget och min kommentar som dubletter i forumet. Jag har skrivit min kommentar med min surfplatta som har Android som operativsystem. Det verkar vara väldigt buggit.Vi har nu bytt ut vårt gamla "vBulletin" forum mot en mycket fräschare forumprogramvara "XenForo".
Det kommer säkert dyka upp buggar, saker vi inte ställt in rätt etc - skriv gärna din felrapport i detta forum så skall vi försöka fixa så snart som möjligt
ztenlund
Aktiv medlem
Om man skriver ett nytt inlägg i en tråd och sen direkt klickar på "Bevaka" så får man en fråga om man vill sluta bevaka tråden.
Då har du väl automatisk bevakning på? Bevaka och Sluta bevaka har exakt samma länk, så förmodligen ser du bara en knapp som inte har fått uppdaterad text.