Så...
mina farhågor är besvarade angående att fokusen hamnar tokfel när jag försökte fokusera med de fokuspunkter som satt vid sidan av sökaren. Var och testade kompisens två Nikonobjektiv, and guess what?
Båda funkade fin-fint med kameran. Satte kantfokus och båda (50mm 1.8 samt 18-55 3,5-5,6) träffade helt rätt. Och gissa en gång till? Jag får problem på kantfokuseringen även på hennes D80. Det är alltså objektivet det handlar om, fortfarande. Detta blir tredje gången jag får åka in och klaga på det. Tredje jäkla gången! Jag blir galen! Min fotolust har varit 0 de senaste dagarna för att skiten inte vill fungera!
Blir så otroligt ledsen över det hela. Sigma 18-50 har ju fått riktigt fina åsikter, och jag gillar verkligen känslan och skärpan i den är riktigt fin, men varför kan jag inte ha ett fungerande exemplar för! =(
Då blir det att kontakta Hegethorns igen och se vad som kan göras. Känns just nu som om jag bara vill gräva ner mig i sanden och hoppas på mirakel. Finns det ingen köplag när man har fått "fel" för många gånger?