ANNONS
Annons

Sigmaoptik fungerar inte på D7000

Produkter
(logga in för att koppla)
Hej!

Jag tycker alla tillverkare är pirater mer eller mindre......

Nikon AFD kontra AFS någon? AFD är i princip "döda" på enklare nikonhus hur är det med den kompabiliteten? DX är handikappat sedan 17 år tillbaka....

Canon MF-AF, EF-EFS någon? Hela canons backkatalog blev typ 1986 i ett slag oanvändbart.

Samsung lägger ner

4/3-m4/3 någon? Manuellfokus med adapter

Sony, grumlig soppa?!

Problemet med att uppgradera ett sigma objektiv är "en piss i mississippi" tycker jag;-)

Nån annan kanske har en annan uppfattning.

Kräver inte kompabilitet på över 20-30 år, men däremot förväntar jag mig kanske runt 10 år.

Nu tror jag inte köpare av de enklaste husen kör med antilk exotisk optik i någon större omfattning. De flesta som köper billiga och enkla hus verkar nöjda med enbart kitzoomen som medföljer.

Mina D610 och D750 (typiskt lågprishus/billigaste husen för småbildsformatet) klarar av de flesta både småbildsobjektiv som APS-C som gjorts sedan slutet av 70-talet utan stora problem.

Vill kompabilitet med optik sedan -59 så kan du köpa en modern Df. Det tycker jag inte är dålig bakåtkompabilitet!

Valet är ditt.

För att bli lite mer On-Topic:

Jag kör allra mest med originaloptik, men har även som sagt lite tredjepartsoptik ifrån Tamron, Sigma, Samyang och Zeiss. Dock räknar jag personligen (men kan hända att jag har fel - därav att jag var nyfiken på andras erfarenhet) inte riktigt med att jag får samma service som med originaloptik om det uppstår kompabilitetsbuggar i mjukvara eller elektronik.

Vad är eran erfarenhet av sådana här fel?

Är det något sämre hantering av tredjepartstillverkare, eller är det lika illa, alternativt lika bra, som med original märkesoptik?

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar