Rommel
Avslutat medlemskap
Klocka och glasögon som arbetsredskap? Intressant. Håller skatteverket med om det?
Men nu rör du till det igen, du förlorar alltså privatprylar i ditt arbete och vill utnyttja din privatförsäkring? Har jag förstått rätt? Dags för ett nytt samtal till Folksam tror jag.
Din 1:a handsinformation ovan var ju aningen tveksam, snällt formulerat, med tanke på att jag fått precis motsatt besked skriftligt så du kanske ska ligga lite lågt. Om du vill ställa nya frågor till bolagen ställer jag upp på som medförfattare till frågan.
Tack för din erbjudan. Men jag har märkt att detta märkliga samtal inte leder någånstans.
Nästa gång jag olyckligtvis måste utnyttja min försäkring så kommer jag som vanligt att exakt på punkt och pricka besvara alla deras frågor i deras formulär sanningsenligt.
Allt annan information är irrelevant tills de efterfrågar ytterligare fakta.
Sen är det som du och jag är överens om, handläggarens uppgift att utvärdera informationen.
Varför blandar du ihop skatteverket? Vad har de med saken att göra? Arbetsredskap? Glasögonen är privata ägodelar liksom kameran jag håller.
Jag håller fullständigt med dig att man inte bör ersätta en kamera 100 % som varit vattenskadad. Dock håller jag inte med dig om utvärderingen på hur man värderar detta. En vattenskadad kamera kan faktiskt fungera 100 % efter torkning. En vattenskadad kamera som du trodde var en vattenskada behöver inte ha vattenskada, bara en misstanke från dig.
Jag ifrågasätter ditt tankesätt och inte f-bolagets regler. Deras regler följer jag till vatje punkt.
Men en fråga kan alltid besvaras på flera olika sätt och kan också tolkas på flera olika sätt.
Finns den oklarheter hur man besvarat en fråga så bör den som frågar be om komplementerande svar så att missförstånd inte kan ske.
Du döma mig ifall jag ger all den fakta som eferfrågas och får ersättning därefter som en handläggare utvärderat.
/Stefan R, Nilsson