iSolen.se
Guest
För de som följer dilemmat med en skada på en stulen kamera så har jag ännu en gång ringt skadereglerare på Folksam. Dvs nr2 5/6 kl 13:10
Personen vill inte ha sitt namn offentliggjort, men kan bekräfta att de gör inga som helst avdrag hur kamerans skick var innan stölden. Oavsett omfattningen på skadorna. De begär heller inte informationen av en.
De ersätter objektet för den händelsen man anmält. Om man haft brottning om kameran med tjuven och den hamnar i backen och går sönder och sen 2 min senare stjäls så är set alltså stölden de är intresserade av.
Dock om man anmält händelserna innan oavsett man begär ersättning eller ej så kan de göra avdrag.
Personen återger exakt samma sak som det formulär man fyller i. De vill veta händelseförloppet, polisanmälan, ålder, kvitto.
Och säger precis samma sak som nr1 fast jag uppgav olika exempel.
/Stefan R. Nilsson
Du kan fortfarande inte få ett skriftligt besked? Av en person som är villig att stå för det som sägs?
Jag inbjuder dig till att skriva ett brev som vi formulerar gemensamt. Jag har en kontaktperson som vi kan vända oss till eller så kan vi vända oss till en chef eller talesman etc.