Du får förklara lite bättre, det där verkar inte vara samma fall utan ett nytt. Du verkar ha rätt många försäkringsärenden.
Har inte haft något på länge och hoppas att det förlir så. Att jag skrev verklig händelse innebär det per automatik inte att det handlar om mig. Jag kunde sagt Titanic filmen är baserad på en verklig händelse. Men jag tror inte Dicaprio själv var på den riktiga båten.
Det är lite olika scenarior eftersom du har lite svårt att förstå detta utan att blanda in att man medvetet från början inleder bedrägeri.
De första scenariorna handlade om att bolaget visst kan låta en skada bli reparerad/erssat vid en annan skada om den nya skadan är sådan attt man ät tvungen att göra en sådan åtgärd för att kunna åtgärda det nya problemet.
Och det har jag personligen via tfn fått bekräfttat av handläggaren. Som du själv påpekat är det handläggarens beslut om ersättningsnivåer etc. Hr har jag gjort klart för dig att man inte ska undanhålla information som de kräver av en. Dock måste man inte prata om för mig irrelevanta saker. Att de kan vara relevant måste man först vara någorlunda utbildad inom ämnet, vilket f-bolagen inte kan kräva utav en.
Det är för att kameran räknas som ny och då får du ersättning för nyvärdet under den tiden. Det är mkt praktiskt och bolagen räknar med att saker är i mkt gott skick så länge.
Det är det jag sagt hela tiden. Alla påhittade scenatior för att underlätta förståelsen hur f-bolagen jobbar utgår från att varan är mindre än 1 år och har normalt slitage. Normalt är en definitionsfråga som en som jobbar med försäkringsfrågor enbart kan svara på och inte konsument. Normalt slitage för en som bara fått en systemkamera, en som är hobbyfotograf, en som är studiofotograf och en som är naturfotograf är alla olika.
Är varan inte stulen/borttappad så kräver alltid f-bolaget in varan.
Om du underlåter att ge bolaget avgörande information om objektets skick, även om de inte frågat efter det, gränsar det nog till bedrägeri.
Nej, det har handläggaren redan klargjort för mig. Att min handläggare inte vill ha det betyder inte att din handläggare inte vill ha det.
Som jag påpekat innan så är det idiotiskt att hitta på en ny olycka om försäkringen redan täcker 1:a olyckan.
Mitt påstående i de sista posterna handlade om att man visst kan tjäna pengar på en olycka. Och du påstår det motsatta. Det antar jag att du tycker att det är olagligt att sälja och köpa på begagnatmarknaden? Mitt snabba orimliga prisexempel är ju ett gott exempel på detta,
/Stefan R. Nilsson