Orre
Avslutat medlemskap
Hackspett, men vilken?
Lite osäker på denna spett. Liknar mest stor, men ser ingen röd undergump.
Fotad utanför Mannheim, Tyskland.
Visa bilaga 143576
/Lars
Stora vita skulderfläckar ger nog större hacke.
/Benny
Plusmedlemskap kostar 349 kr per år
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Hackspett, men vilken?
Visa bilaga 143576
/Lars
Jag såg denna (+ 1 till) på Säby Ö på Tjörn i helgen och tycker att de till storlek och sätt är en trastfågel men får inte riktigt ihop det med färgsättningen. En "vanlig" björktrast, en taltrast eller något annat?
Hackspett, men vilken?
Visa bilaga 143576
/Lars
Stora vita skulderfläckar ger nog större hacke.
/Benny
Det är en mellanspett.
Mvh Toni
Visa bilaga 143603
Visa bilaga 143604
Visa bilaga 143605
Visa bilaga 143606
Visa bilaga 143607
Hej!
I går var jag vid Sätunaviken vid Roxen och fångade bl.a. dessa fåglar på bild. Bilderna är tagna på "olika" platser vid Sätunaviken men det utesluter naturligtvis inte att det är samma art på dessa foton
Jag behöver hjälp med att identifiera dessa. Kan någon hjälpa mig? Jag tycker personligen att det är svårt med dessa lärkor och försöker få mer kunskap. På plats har tidigare synts sång-, ängspip-, samt skärpiplärka.
Den 5:e bilden är ett dåligt foto men jag blev lite fundersam på vad detta är. År det också en lärka?
Tacksam för svar
MVH
Mats C
Den här var ganska stor i Tullinge är osäker på vilken rovfågel det är
Visa bilaga 143603
Visa bilaga 143604
Visa bilaga 143605
Visa bilaga 143606
Visa bilaga 143607
Hej!
I går var jag vid Sätunaviken vid Roxen och fångade bl.a. dessa fåglar på bild. Bilderna är tagna på "olika" platser vid Sätunaviken men det utesluter naturligtvis inte att det är samma art på dessa foton
Jag behöver hjälp med att identifiera dessa. Kan någon hjälpa mig? Jag tycker personligen att det är svårt med dessa lärkor och försöker få mer kunskap. På plats har tidigare synts sång-, ängspip-, samt skärpiplärka.
Den 5:e bilden är ett dåligt foto men jag blev lite fundersam på vad detta är. År det också en lärka?
Tacksam för svar
MVH
Mats C
De va som f-n Tack!!Ung havsörn.
Lutar år sävsparv (hane) på femman. :-/
Såg denna fågel i närheten av vänern karlstad regionen, vet ni vad det är?
mvh Hasse
Tack för ditt svarBrun kärrhök
Gulsparv, hane.
/Benny
Jag får inte rätt på denna lilla rackare, vill ha det till svartvitt flugsnappare hona, men jag tror inte att det är rätt