gavia
Aktiv medlem
Ser ut som en bofink, hona.
Det är en bofink hona!
du har ju inte skrivet när o var du har fotat den. det är alltid bra om du ska få så bra svar som möjligt. men de svartvita har inte kommit ännu.
Med vänlig hälsning peter
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Ser ut som en bofink, hona.
Kan någon hjälpa mig med identifiering av denna fågel jag sprang på när jag var ute och gick?
Är detta en grönsiska?
En bild till ........En rovfågel som hovrade som en helikopter högt över Ekeby våtmark,för att sedan snabbt dyka och attackera.Blev så småningom bortjagad av andra fåglar. Någon som kan identifiera dessa
En rovfågel som hovrade som en helikopter högt över Ekeby våtmark,för att sedan snabbt dyka och attackera.Blev så småningom bortjagad av andra fåglar. Någon som kan identifiera dessa
Tack så mycket!Kråka och fiskgjuse.
Mvh Toni
Behöver lite hjälp med att identifiera dessa, väldigt gräsandlika, samma födosök och storlek! Parkrymmlingar, hybrid, art?
Behöver lite hjälp med att identifiera dessa, väldigt gräsandlika, samma födosök och storlek! Parkrymmlingar, hybrid, art?
Säkert riktigt att det finns gräsandsgener här...
I denna tråd, #8920, finns en fråga med bilder på gräsandshybrid där man ser färger och detaljer lite bättre (svårt att se på din bild). Svaren där tillsammans med andra bilder och beskrivningar jag hittade hjälpte mig när jag hade fotat en annorlunda and i höstas. Den uppehöll sig en tid bland andra änder i "dämmet" nedanför reningsverket här i Skillingaryd. Kom då fram till att det bör vara en hybrid av gräsand och vanlig "tam-anka". Jag är absolut ingen expert, men du kan ju jämföra med ett par bilder jag tog; den ena med även en helt vanlig gräsand.
Hälsn Udo
ungfågel?
tagit i asköviken, Västerås förra året.
Hämpling Hona?
Är detta lövsångare och buskskvätta (långt bort)?