matchis
Aktiv medlem
Bläsand. Änder är oftast anonyma när de inte är i praktdräkt, men bläsandens hanar har en typisk tegelröd ton.
Mvh Toni
Jag tackar för ett oerhört snabbt svar.
Mats C
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Bläsand. Änder är oftast anonyma när de inte är i praktdräkt, men bläsandens hanar har en typisk tegelröd ton.
Mvh Toni
Häromdan såg jag en gräsandshane para sig med en hona i flocken som håller till i och vid Strömmen här i Norrköping. En snabb affär med honan nedtryckt under vattnet. Sen skakade hon av sig hanen, tvättade sig noga med mycket vatten, skakade av sig mer vatten och putsade sig omsorgsfullt överallt.
Sen råkade jag läsa "Hens eject undesirable semen". Studien finns refererad överallt, bara att googla. Forskare vid Oxford och Stockholm har konstaterat att hönor kan göra sig av med rätt mycket sperma från lågrankade tuppar men behålla från lämpligare kandidater.
Vet nån hur det ligger till hos gräsänder?
Kan detta vara en kniphona? Fotad i dag i Viforsen, Ljungan, utanför Sundsvall.
/Thomas
Hej!
Fotade denna fågel i morse i Norra Sköndal och undrar nu vad det är för fågel?
Tacksam för hjälp!
Ola
Nötskrika.
//Benny
Kan detta vara tre bergänder ovanför knipan? Fotade vid Stornäset, Alnö i oktober.
/Thomas
Kan detta vara tre bergänder ovanför knipan? Fotade vid Stornäset, Alnö i oktober.
/Thomas
God dag!
Jag hade i morse besök av denna fågel som satt på grannhuset i Huddinge. Är det en Duvhök som sitter där?
Den blev snart bortjagad av de lokala fåglarna…
God dag!
Jag hade i morse besök av denna fågel som satt på grannhuset i Huddinge. Är det en Duvhök som sitter där?
Den blev snart bortjagad av de lokala fåglarna…
Tack för bekräftandet!Duvhök stämmer bra.
Stunden innan jag såg fågeln från fönstret hade jag bestämt mig för att inte gå på en fototur under dagen(?). Jag fick ändå en liten bonus från lägenheten!En riktigt snygg duvhök.
//Benny
En utmaning - ett par dåliga bilder.
Den första ser ut som Ormvråk? Kungsörn?
Den andra - någon form av rovfågel, annars ingen aning.