Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Fågelidentifikation
- Trådstartare Anders_Andersson
- Start datum
Orre
Avslutat medlemskap
Dullbeltrast?
Sven Åke
Taltrast för mig, pga fläckarna och allmänt utseende. Men dom är inte lätta alla gånger.
//Benny
Bengf
Aktiv medlem
Känner bara för att berömma denna tråd, vilken aktiv tråd, den rullar nästan dygnet runt, dom ständigt snabba svaren imponerar verkligen av mycket kunniga fågelmänniskor, ta bara detaljer som att taltrasten har pilformiga tecken på bröstet, bara ett exempel av många andra.
Att så många tar så bra bilder av fåglar vilket inte är det lättaste, en fågel i motljus och man ser bara en svartvit krabat där uppe i toppen på ett träd.
Tänk om fotosidan någon gång i framtiden, hade inlagt fågelsång som den kom i håg när fågeln dök upp man kunde klicka direkt och höra en stump.
En imponerande tråd.
Vänligen.
//Bengt.
Att så många tar så bra bilder av fåglar vilket inte är det lättaste, en fågel i motljus och man ser bara en svartvit krabat där uppe i toppen på ett träd.
Tänk om fotosidan någon gång i framtiden, hade inlagt fågelsång som den kom i håg när fågeln dök upp man kunde klicka direkt och höra en stump.
En imponerande tråd.
Vänligen.
//Bengt.
Orre
Avslutat medlemskap
Känner bara för att berömma denna tråd, vilken aktiv tråd, den rullar nästan dygnet runt, dom ständigt snabba svaren imponerar verkligen av mycket kunniga fågelmänniskor, ta bara detaljer som att taltrasten har pilformiga tecken på bröstet, bara ett exempel av många andra.
En imponerande tråd.
Vänligen.
//Bengt.
Här finns fågelsång att träna tills FS infört ovanstående:
http://nuolja.se/bs/bs_start.asp
//Benny
Martin Hofverberg
Aktiv medlem
Orre
Avslutat medlemskap
Vad är detta för fågel, tacksam för svar.
Martin Hofverberg
Gluttsnäppa.
//Benny
Martin Hofverberg
Aktiv medlem
OK Tack för ditt rappa svar
Martin Hofverberg
Martin Hofverberg
Tbirder
Aktiv medlem
Dullbeltrast?
Sven Åke
Som andra redan har skrivit, det är en taltrast. De är inte alltid lätta att skilja från dubbeln. I fält är det ofta läte, storlek, ljushet och hållning som snabbt avgör bestämningen.
Mvh, Toni
Bengf
Aktiv medlem
Tackar så mycket.
gavia
Aktiv medlem
En imponerande tråd.
Vänligen.
//Bengt.
Fint inlägg!
Med vänlig hälsning peter
samuelostman
Medlem
Behöver hjälp med denna
http://2.bp.blogspot.com/-adlYnfU7Ejk/UdsnaXcttKI/AAAAAAAABCI/uivupClhEPk/s1600/vetej22.jpg
Skulle vara tacksam över att få hjälp med att identifiera denna.
mvh
Samuel
http://2.bp.blogspot.com/-adlYnfU7Ejk/UdsnaXcttKI/AAAAAAAABCI/uivupClhEPk/s1600/vetej22.jpg
Skulle vara tacksam över att få hjälp med att identifiera denna.
mvh
Samuel
samuelostman
Medlem
Om bilden är tagen i Sverige, så ser det ut att vara en ung tofsmes.
/Bo
Japp den är tagen i Sverige. Angarnsjöängen närmare bestämt.
Tack för svaret
Neval
Medlem
Agree
Instämmer med allt du säger.
Har ej själv postat något här men det är kul att se alla bilder och svar, man lär sig mycket, speciellt när det är lite svårare och ni beskriver vad det är som gör att det är en sån eller sådan.
Kanon !
Mvh. Jonas
En imponerande tråd.
Vänligen.
//Bengt.
Instämmer med allt du säger.
Har ej själv postat något här men det är kul att se alla bilder och svar, man lär sig mycket, speciellt när det är lite svårare och ni beskriver vad det är som gör att det är en sån eller sådan.
Kanon !
Mvh. Jonas
Reene
Aktiv medlem
En till Taltrast?
Hej!
Dessa två bilder på samma individ undrar jag om det är Taltrast. Dum vinkel men den gav mig inte mer än så ..
Tycker näbb, färg (och avsaknaden av rött där jag tror att det borde vara för Björktrast) stämmer in på Taltrasten.
Länken går till mitt album här på fotosidan-frågelådan
http://www.fotosidan.se/gallery/viewpiclarge/2959807.htm?_p=2959808
Hej!
Dessa två bilder på samma individ undrar jag om det är Taltrast. Dum vinkel men den gav mig inte mer än så ..
Tycker näbb, färg (och avsaknaden av rött där jag tror att det borde vara för Björktrast) stämmer in på Taltrasten.
Länken går till mitt album här på fotosidan-frågelådan
http://www.fotosidan.se/gallery/viewpiclarge/2959807.htm?_p=2959808
Reene
Aktiv medlem
Visst ät det en ungfågel?
Inte alltid så enkla att artbestämma. Men dina bilder ger mig "känslan" av björktrast.
/Bo
Tyvärr kan jag inte ge mer än vad bilderna kan förmedla men det är ju ingen omöjlighet alls att det är en ungfågel..finns gott om dom nu
Var mer uppmärksam på St. hackspettar (3st) o Koltrastarna som for omkring när jag i ögonvrån såg denna komma in för landning på grenen. Inga ljud som kunde härleda mig heller..