Annons

Fågelidentifikation

Känner bara för att berömma denna tråd, vilken aktiv tråd, den rullar nästan dygnet runt, dom ständigt snabba svaren imponerar verkligen av mycket kunniga fågelmänniskor, ta bara detaljer som att taltrasten har pilformiga tecken på bröstet, bara ett exempel av många andra.


Att så många tar så bra bilder av fåglar vilket inte är det lättaste, en fågel i motljus och man ser bara en svartvit krabat där uppe i toppen på ett träd.


Tänk om fotosidan någon gång i framtiden, hade inlagt fågelsång som den kom i håg när fågeln dök upp man kunde klicka direkt och höra en stump.


En imponerande tråd.


Vänligen.
//Bengt.
 
Känner bara för att berömma denna tråd, vilken aktiv tråd, den rullar nästan dygnet runt, dom ständigt snabba svaren imponerar verkligen av mycket kunniga fågelmänniskor, ta bara detaljer som att taltrasten har pilformiga tecken på bröstet, bara ett exempel av många andra.


Att så många tar så bra bilder av fåglar vilket inte är det lättaste, en fågel i motljus och man ser bara en svartvit krabat där uppe i toppen på ett träd.


Tänk om fotosidan någon gång i framtiden, hade inlagt fågelsång som den kom i håg när fågeln dök upp man kunde klicka direkt och höra en stump.


En imponerande tråd.


Vänligen.
//Bengt.

Här finns fågelsång att träna tills FS infört ovanstående:

http://nuolja.se/bs/bs_start.asp

//Benny
 
Känner bara för att berömma denna tråd, vilken aktiv tråd, den rullar nästan dygnet runt, dom ständigt snabba svaren imponerar verkligen av mycket kunniga fågelmänniskor, ta bara detaljer som att taltrasten har pilformiga tecken på bröstet, bara ett exempel av många andra.


Att så många tar så bra bilder av fåglar vilket inte är det lättaste, en fågel i motljus och man ser bara en svartvit krabat där uppe i toppen på ett träd.


Tänk om fotosidan någon gång i framtiden, hade inlagt fågelsång som den kom i håg när fågeln dök upp man kunde klicka direkt och höra en stump.


En imponerande tråd.


Vänligen.
//Bengt.

Fint inlägg!
Med vänlig hälsning peter
 
Agree

Känner bara för att berömma denna tråd, vilken aktiv tråd, den rullar nästan dygnet runt, dom ständigt snabba svaren imponerar verkligen av mycket kunniga fågelmänniskor, ta bara detaljer som att taltrasten har pilformiga tecken på bröstet, bara ett exempel av många andra.


Att så många tar så bra bilder av fåglar vilket inte är det lättaste, en fågel i motljus och man ser bara en svartvit krabat där uppe i toppen på ett träd.


Tänk om fotosidan någon gång i framtiden, hade inlagt fågelsång som den kom i håg när fågeln dök upp man kunde klicka direkt och höra en stump.


En imponerande tråd.


Vänligen.
//Bengt.

Instämmer med allt du säger.
Har ej själv postat något här men det är kul att se alla bilder och svar, man lär sig mycket, speciellt när det är lite svårare och ni beskriver vad det är som gör att det är en sån eller sådan.
Kanon !

Mvh. Jonas
 
Visst ät det en ungfågel?
Inte alltid så enkla att artbestämma. Men dina bilder ger mig "känslan" av björktrast.
/Bo
 
Visst ät det en ungfågel?
Inte alltid så enkla att artbestämma. Men dina bilder ger mig "känslan" av björktrast.
/Bo

Tyvärr kan jag inte ge mer än vad bilderna kan förmedla men det är ju ingen omöjlighet alls att det är en ungfågel..finns gott om dom nu :D
Var mer uppmärksam på St. hackspettar (3st) o Koltrastarna som for omkring när jag i ögonvrån såg denna komma in för landning på grenen. Inga ljud som kunde härleda mig heller..
 
Vadare från 14/7 2012, alltså nästan ett år sedan. Ger mig vibbar av skärsnäppa, men en sådan har jag ju aldrig sett... Vad kan det vara som hänger med kärrorna?
 

Bilagor

  • skumsnappa2.jpg
    skumsnappa2.jpg
    66.4 KB · Visningar: 47
Inte sä lätt med snett-framifrån-perspektiv. Svårt att kolla näbben.
Mina vibbar går åt grönbena till - en som burrar upp sig lite extra.
/Bo
 
ANNONS