Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Fågelidentifikation
- Trådstartare Anders_Andersson
- Start datum
gavia
Aktiv medlem
Är detta Storspov ? eller kanske något helt annat
Fotad i småland.
/ Yvonne
storspov!
Med vänlig hälsning peter
gavia
Aktiv medlem
ser bra ut..
Yvonne B
Aktiv medlem
Tack Peterstorspov!
Orre
Avslutat medlemskap
Skulle behöva lite hjälp med denna fågel, vad kan det vara, har sökt men inte hittat nått...
Törnskata.
//Benny
Mats J Persson
Aktiv medlem
Skulle behöva lite hjälp med denna fågel, vad kan det vara, har sökt men inte hittat nått...
Eventuellt en Törnskata.
J Tjerneng
Aktiv medlem
Osquar
Aktiv medlem
Lars Hoffman
Aktiv medlem
psykbryt
Aktiv medlem
Jag såg denna duva när jag var ute körde en sväng ikväll. Vilken sort är det ?? har aldrig sett denna färg sättning innan.
En brevduva. Du ser ringarna på benen.
Lars Hoffman
Aktiv medlem
En brevduva. Du ser ringarna på benen.
Ok tack så mycket. det missade jag .
snakebunk
Aktiv medlem
Den ljusa kan vara vittrut (polarmåke)
/Bo
Tack, det kanske inte går att bestämma den ljusa utifrån fotot (man vill väl se vingspetsarna). Känns det säkert att den mörka är en havstrut?
Osquar
Aktiv medlem
Här kommer en till fråga från Varanger. Är det här en Spetsbergsgrissla?
Mvh,
Andreas
Det torde det vara. Det vita mungipe-strecket är arttypiskt, men jag hade oxå velat se helt rent vita kroppssidor. Men de upplevda mörka strecken kan oxå vara en effekt av lite trassel i fjäderdräkten.
/Oscar
Osquar
Aktiv medlem
Går det att se vad det här är för några trutar? Fotografierna är från Varanger och det var mest havstrutar och gråtrutar där.
Mvh,
Andreas
Man bör helst se vingspetsarna, men jag upplever manteln väldigt ljus varför mitt tips blir vittrut. Den mörkmantlade är en havstrut. Tror inte silltrut finns i Varanger...?
/Oscar
Osquar
Aktiv medlem
För ungefär 150 år sedan sköts denna fågel av en ung flicka på Stora Menlösa i södra Halland. Går det att artbestämma den?
Svårt att säga utifrån denna bild (det var ett riktigt skabbigt skatbo till fågel!!!), men det lutar starkt åt en örn av endera art och då inte bara våra två svenska arter, det kan även röra sig om någon utländsk art som kommit ur kurs.
/Oscar