Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Fågelidentifikation
- Trådstartare Anders_Andersson
- Start datum
yens
Aktiv medlem
Havsörn stämmer bra
VisualD
Aktiv medlem
Fantastiskt, tackar!Havsörn stämmer bra
gavia
Aktiv medlem
ser ut att vara hyfsat gammal fågel dessutom. kan möjligen ana lite mörka kanter på yttre delen av stjärten. om det inte är ngt ljusfenomen. så minst 4-5 år gammal.
///Berglin
yens
Aktiv medlem
Här kommer min första bild på rovfågel. Bilden är tagen igår vid södra Vänern. Tror det kan vara en havsörn.
Bilden verkar bli väldigt liten. Gör jag något fel?
Är bilden beskuren? Av de fågelbilder du ser på nätet är 95% (minst) beskurna. Prova att ljusa upp den i datorn oxå. Och ja, det är en havsörn
bjoli
Aktiv medlem
Är bilden beskuren? Av de fågelbilder du ser på nätet är 95% (minst) beskurna. Prova att ljusa upp den i datorn oxå. Och ja, det är en havsörn
Importerad i surfplatta och beskuren där, inga andra ändringar, men när jag laddade upp den stod det att den bara var typ 9kb vilket inte stämde.
Hursomhelst, stort tack för hjälpen!
gavia
Aktiv medlem
Här kommer min första bild på rovfågel. Bilden är tagen igår vid södra Vänern. Tror det kan vara en havsörn.
havsörn it is, yngre variant.
///Berglin
gavia
Aktiv medlem
ett annat litet tips är att överexponera minst 1 steg när man plåtar fåglar mot himmel på detta viset. då framträder fågelns fjäderdräkt bättre.
///Berglin
VisualD
Aktiv medlem
Svarta spetsar på stjärtfjädrarna hade den ja så du ser korrekt. Tack för intressant info!ser ut att vara hyfsat gammal fågel dessutom. kan möjligen ana lite mörka kanter på yttre delen av stjärten. om det inte är ngt ljusfenomen. så minst 4-5 år gammal.
///Berglin
Astacus
Aktiv medlem
Brunsiska eller vinterhämpling?
Såg får några minuter sedan denna vid mitt fågelbord men kan inte riktigt bestämma mig. Gissar på vinterhämpling men de brukar väl ha en lite varmare färgton? Dessutom dyker de väl sällan upp i enstaka exemplar?
Ursäkta avsaknaden av skärpa, bilden tagen väldigt snabbt genom fönstret.
Såg får några minuter sedan denna vid mitt fågelbord men kan inte riktigt bestämma mig. Gissar på vinterhämpling men de brukar väl ha en lite varmare färgton? Dessutom dyker de väl sällan upp i enstaka exemplar?
Bilagor
Orre
Avslutat medlemskap
Vinterhämpling.
//Benny
gavia
Aktiv medlem
gräsand, lite halvdomestiserad.Hej!
Denna fågel syntes idag vid Lunds reningsverk, vad är det för art?
MVH Annelie
///Berglin
Ninni79
Medlem
gräsand, lite halvdomestiserad.
///Berglin
Tack för svar!
Osquar
Aktiv medlem
Är detta en ad. Brun Kärrhök?
Det är nog en ad ormvråk.
/Oscar