Annons

Fågelidentifikation

Här kommer min första bild på rovfågel. Bilden är tagen igår vid södra Vänern. Tror det kan vara en havsörn.

Bilden verkar bli väldigt liten. Gör jag något fel?

Bilagor

• IMG_20130225_153937.jpg
    IMG_20130225_153937.jpg
    3.6 KB · Visningar: 828
Här kommer min första bild på rovfågel. Bilden är tagen igår vid södra Vänern. Tror det kan vara en havsörn.

Är bilden beskuren? Av de fågelbilder du ser på nätet är 95% (minst) beskurna. Prova att ljusa upp den i datorn oxå. Och ja, det är en havsörn :)

Är bilden beskuren? Av de fågelbilder du ser på nätet är 95% (minst) beskurna. Prova att ljusa upp den i datorn oxå. Och ja, det är en havsörn :)

Importerad i surfplatta och beskuren där, inga andra ändringar, men när jag laddade upp den stod det att den bara var typ 9kb vilket inte stämde.

Hursomhelst, stort tack för hjälpen!

ett annat litet tips är att överexponera minst 1 steg när man plåtar fåglar mot himmel på detta viset. då framträder fågelns fjäderdräkt bättre.

///Berglin

Brunsiska eller vinterhämpling?

Såg får några minuter sedan denna vid mitt fågelbord men kan inte riktigt bestämma mig. Gissar på vinterhämpling men de brukar väl ha en lite varmare färgton? Dessutom dyker de väl sällan upp i enstaka exemplar?
Ursäkta avsaknaden av skärpa, bilden tagen väldigt snabbt genom fönstret.

Bilagor

• VH.jpg
    VH.jpg
    74.6 KB · Visningar: 508
Såg får några minuter sedan denna vid mitt fågelbord men kan inte riktigt bestämma mig. Gissar på vinterhämpling men de brukar väl ha en lite varmare färgton? Dessutom dyker de väl sällan upp i enstaka exemplar?
Ursäkta avsaknaden av skärpa, bilden tagen väldigt snabbt genom fönstret.

Vinterhämpling.

//Benny

Hej!

Denna fågel syntes idag vid Lunds reningsverk, vad är det för art?

MVH Annelie

Bilagor

• 20130303__DSC5894.jpg
    20130303__DSC5894.jpg
    17 KB · Visningar: 405
Vad är detta ?

Hej alla experter, jag behöver er hjälp med att identifiera denna fågel, jag får inte någon "träff" på nätet på vad det kan vara. Bilden är tagen i Blue Mountains, Australien för 1 vecka sedan /Jonas

Bilagor

• bild10.jpg
    bild10.jpg
    95.3 KB · Visningar: 292
ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar