Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Fågelidentifikation

Hej!
Här har ni en fågel"samlare" och det slog mig att jag vill nog dubbelkolla att jag fått det rätt på de tre liknande arterna löv-, gran- och grönsångare.
Har bilderna uppe på min projektblogg där de också går att se i betydligt större format än här så därför låter jag dom vara så och länkar dit istället.
Fågelgalleri

Tack på förhand!
 
Hej!
Här har ni en fågel"samlare" och det slog mig att jag vill nog dubbelkolla att jag fått det rätt på de tre liknande arterna löv-, gran- och grönsångare.
Har bilderna uppe på min projektblogg där de också går att se i betydligt större format än här så därför låter jag dom vara så och länkar dit istället.
Fågelgalleri

Tack på förhand!

Får "Webbsidan kan inte visas".

//Benny
 
Hej!
Här har ni en fågel"samlare" och det slog mig att jag vill nog dubbelkolla att jag fått det rätt på de tre liknande arterna löv-, gran- och grönsångare.
Har bilderna uppe på min projektblogg där de också går att se i betydligt större format än här så därför låter jag dom vara så och länkar dit istället.
Fågelgalleri

Tack på förhand!
Hej!

Lövsångaren ser ut som en sådan.

Grönsångaren hade kunnat vara i en bättre vinkel men jag tycker det ser ut som en lövsångare.

Gransångaren är en trädgårdssångare.

Dessutom är din unga stare en ung koltrast. :)

Mvh/Ola
 
Hej!

Lövsångaren ser ut som en sådan.

Grönsångaren hade kunnat vara i en bättre vinkel men jag tycker det ser ut som en lövsångare.

Gransångaren är en trädgårdssångare.

Dessutom är din unga stare en ung koltrast. :)

Mvh/Ola

Oj det var visst inte många rätt, haha! Lägger upp en bild här med "grönsångaren" från sidan kanske du ser bätttre. Tack för hjälpen! Det var visst nått som gnagde, trots 3 olika böcker hehe knepiga små liv detta :)
Den unga koltrasten hamnade fel i mapparna, bytt och fixat in en äkta stare:)
 

Bilagor

  • Grönsångare 2012-07-28-6.jpg
    Grönsångare 2012-07-28-6.jpg
    34.3 KB · Visningar: 430
Hej!

Lövsångaren ser ut som en sådan.

Grönsångaren hade kunnat vara i en bättre vinkel men jag tycker det ser ut som en lövsångare.

Gransångaren är en trädgårdssångare.

Dessutom är din unga stare en ung koltrast. :)

Mvh/Ola

eftersom du även skriver ut ungfågel på de berörda bilderna, så är rödhaken på din bild en årsunge.

///Berglin
 
Oj det var visst inte många rätt, haha! Lägger upp en bild här med "grönsångaren" från sidan kanske du ser bätttre. Tack för hjälpen! Det var visst nått som gnagde, trots 3 olika böcker hehe knepiga små liv detta :)
Den unga koltrasten hamnade fel i mapparna, bytt och fixat in en äkta stare:)
Hej!

Den gav tyvärr inte så mycket mer förutom att känslan är ännu mer lövsångare. :) Färgen försvann och vingen syns inte alls. Jag vill absolut ha det till en lövsångare hur som helst.

Mvh/ Ola
 
Den här gynnaren satt i vår syrenbuske häromdagen, min första gissning var gulsparv men när jag såg den svarta huvan och vita gumpen blev jag tveksam? Det svarta på huvudet syns inte så tydligt på denna bild men var väldigt tydligt i kikaren.
 

Bilagor

  • 130209_0112_edited-2.jpg
    130209_0112_edited-2.jpg
    46 KB · Visningar: 404
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.