-friberg-
Aktiv medlem
Såg den här väldigt sent när det flög förbi och sen satte sig långt bort. Någon som vet vad det kan vara?
Tack på förhand!
Visa bilaga 117898
Visa bilaga 117899
Det är en gök.
/Magnus
Plusmedlemskap kostar 349 kr per år
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Såg den här väldigt sent när det flög förbi och sen satte sig långt bort. Någon som vet vad det kan vara?
Tack på förhand!
Visa bilaga 117898
Visa bilaga 117899
Hej
Såg denna fågel i eftermiddag ute vid Sandemar. Kan ni hjälpa mig med vad det är?
MVH Gregor
Vad kul. Letade efter att jag la ut frågan här, runt på nätet för att identifiera den. Och jag tyckte nog att det såg ut som en svartpannad törnskata. Jag som inte sett ens en vanlig varfågel. Att som nybörjare hitta en raritet, känns overkligt. Man tror ju gärna att man sett en, men det brukar ju alltid visa sig att den är en vanlig. Ungefär som att stubbar i skogen på kvällen kan se ut som älgar, björnar eller vad som helst .
Nåja. Jag såg den vid pilen. Rutan är fågeltornet. Hoppas det hjälper någon.
Hej!Hej,
Jag har fågelfotat runt Falkenberg de senaste dagarna, nära havet i öppet landskap. Det är fem bilder som jag är fundersam på ifall det är Ängspiplärkor eller om det kan vara någon annan art (korten är tagna vid fem olika tillfällen). Någon som vet, och går det att se?
Mvh,
Andreas
Hej!
Det ser ut att vara änsgpip för hela slanten.
Mvh/ Ola
Tack för det! Har två bilder till jag är fundersam på. Kan den första vara Törnsångare och den andra Lövsångare?
Mvh,
Andreas
Törn ja, men Lövis skulle jag nog vilja formatera om till en Grönis (grönsångare).
/Oscar
Kul! Tackar!
Visst är det det.Jag såg denna efter Dalälven i Djurmo när jag var ute med hunden. Det är väldigt likt en storskrakehona men har mindre tofs, en annan form på näbben och inte så skarp avslutning av det bruna på huvudet. Kan det vara en hona småskrake? Ni får ursäkta den dåliga kvaliteten på korten som jag förutom min bristande förmåga som fotograf skyller på långt avstånd och skarpt solljus./Anders
Hej!
Kan det här tänkas vara en småspov?
Jag tyckte att den såg lite mindre ut än storspoven i alla fall! =)
Tack på förhand!
// Anette
Den såg mindre ut och var också mindre skygg än de storspovar jag sett förut om det kan vara någon ledtråd? AnetteAv vad som går att "utläsa" av bilden, så får jag oxå vibbarna av småspov....
/Oscar
Visst är det det.
Mvh/ Ola
Kan detta vara en grå flugsnappare?
Sven Åke
Den såg mindre ut och var också mindre skygg än de storspovar jag sett förut om det kan vara någon ledtråd? Anette
Med avseende på det Stefan beskriver samt även formen på näbben så är det tveklöst en småspov. Trevlig bild!Hej!
Kan det här tänkas vara en småspov?
Jag tyckte att den såg lite mindre ut än storspoven i alla fall! =)
Tack på förhand!
// Anette