snakebunk
Aktiv medlem
Rörsångare.
Mvh/ Ola
Tackar! Det var en ny bekantskap för mig.
Andreas
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Rörsångare.
Mvh/ Ola
Hej
Nu sitter jag med mobilen förvisso men jag tycker det ser ut som en sånglärka.
Mvh/ Ola
Småungar i trädgården, först i holk och sedan fortsätter matningen utanför holken.
Inga Talgoxar har jag förstått, Blåmesar?
Den skruttiga vuxna fågeln, är det mor eller far?
Tacksam för hjälp med identifieringen!
/Anne-Sophie
Hej!Hallå,
Idag så har jag varit ute och vandrat en etapp på bergslagsleden.
Vid 2 tillfällen, många kilometer från varandra, så stötte vi på 2 fågelungar av samma art.
Den första försvann snabbt i riset, men den andra lyckades jag ta en urkass bild (kanske den sämsta bilden hittills i detta forumet) på med min iPhone.
För att inte skrämma den för mycket där den låg och tryckte så stack jag bara in telefonen i riset och tryckte av.
Min första tanke var järpe, men jag har egentligen ingen aning.
Fågelungen var som jag upplevde det gulbrun på huvudet med ett mörkt fält runt ögat.
// Tobbe
Hej
Har idag fotat denna trut på badbryggan i Aspen,Lerum. Gissar (hoppas) att det är en silltrut --- tycker benen har rätt färg och att stora prickar saknas på stjärten, men är osäker.
Kan någon hjälpa mig?
Tack på förhand (det blir inte så många inlägg då!)///Lars-Ove
Hej!
Detta borde nog vara en orre. Juvenila hönsfåglar är inte min starkaste sida men det ser ut som om orre är det bästa alternativet. Om jag inte tar fel har inte tjädern de vita strecken längs fjädern?
Mvh/ Ola
Min fru fotade denna som satt på fönsterkarmen hemma. Någon som vet vad det är? Unge av någon form? Blåmesunge?
Hej.
Fick se denna på väg hem från jobbet idag och hann precis få upp kameran och ta några snabba innan fågeln försvann.
Trodde först att det var en örn av mindre slag, men ser nu på bilderna att det är det inte.
Någon som vet vad detta är, trots dålig kvalitet på bilderna.
Bor utanför Hjo i västra götaland, men har aldrig denna tidigare.
MVH/Annika
Hej.
Fick se denna på väg hem från jobbet idag och hann precis få upp kameran och ta några snabba innan fågeln försvann.
Trodde först att det var en örn av mindre slag, men ser nu på bilderna att det är det inte.
Någon som vet vad detta är, trots dålig kvalitet på bilderna.
Bor utanför Hjo i västra götaland, men har aldrig denna tidigare.
MVH/Annika
Som sagt blir det lite av en gissning men jag tycker mig se en tofsvipa.
/Sebbe
Visst är det en flodsångare. Kul fynd. Var var detta någonstans?Hej
Vad är detta för sångare (för det är väl en sångare?).
Hörde den och en kompanjon spela väldigt enformigt och högt. De satt i tät busk- och trädvegitation invid en större å.
En kort filmsekvens med ljud finns att hämta hem här:
https://www.bredbandsbolaget.se/portlet-b2-serviceportal/storage/hansj72/Singer/
Mvh Hans
Hej
Vad är detta för sångare (för det är väl en sångare?).
Hörde den och en kompanjon spela väldigt enformigt och högt. De satt i tät busk- och trädvegitation invid en större å.
En kort filmsekvens med ljud finns att hämta hem här:
https://www.bredbandsbolaget.se/portlet-b2-serviceportal/storage/hansj72/Singer/
Mvh Hans