Birdman
Aktiv medlem
Nu var det ju Italien - men det är väl likadant där antar jag!
/Göran
Fel land blev det visst, men ja, det ser likadant ut i Italien.
// Daniel
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Nu var det ju Italien - men det är väl likadant där antar jag!
/Göran
Fel land blev det visst, men ja, det ser likadant ut i Italien.
// Daniel
Jag var också tveksam på de vita kanterna men i övrigt tyckte jag det såg ut som en brunhök. Gissar att ljuset förvränger färgerna på bilden.
Hej igen! Det är ingen tvekan om att det är en brun kärrhök. De allmänna fågelböckerna (inklusive fågelguiden) räcker inte alltid till. T.ex finns det ingen Särskilt bra illustration av juvenil brun kärrhök vilket detta är. Ljustoppade ving- och stjärtpennor är helt normalt för en 1k brunhök.Och här kommer bilderna.....
Hej igen! Det är ingen tvekan om att det är en brun kärrhök. De allmänna fågelböckerna (inklusive fågelguiden) räcker inte alltid till. T.ex finns det ingen Särskilt bra illustration av juvenil brun kärrhök vilket detta är. Ljustoppade ving- och stjärtpennor är helt normalt för en 1k brunhök.
Mvh/ Ola
Fiskmås!Fiskmås, havstrut, gråtrut, silltrut... eller?
Bilden finns även i större format i mina album.
Tack! /Franz
Fiskmås!
Mvh/ Ola
Stämmer! Denna är adult till skillnad från den förre.Men den här då? Den har jag antecknat som havsörn. Stämmer det?
Stämmer! Denna är adult till skillnad från den förre.
Mvh/ Ola
Fotade denna under bilresa i Kalmar län idag. Tror att det är någon slags glada --- men vilken (i så fall). Bilden är tyvärr inte så bra men den kanske räcker??
Tack på förhand!!//Lars-Ove
Kvalitén räcker, det är en röd glada!
Här är två suddiga bilder på en rovfågel över Gråborg på Öland. Någon som kan hjälpa mig med en bestämning??? Jag vågar inte ens gissa (men det slutar väl med en ormvråk som vanligt).