Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Fågelidentifikation
- Trådstartare Anders_Andersson
- Start datum
Graylingman
Aktiv medlem
Första gången jag ser en sån här, eller i alla fall uppmärksammat den. Har säkert sett den många gången, innan jag blev intresserad av fåglar.
Tyvärr vet jag inte vad det är för nån slags fågel, men hoppas på att ni vet
Tack!
Visa bilaga 101877
Storskrake, hona
sångberg
Aktiv medlem
... mitt i vintern så får man fågelskåda sig igenom sina gamla bilder istället.
Följande tog jag i somras (början av augusti) när jag var på östra Öland. Massor med trutar hängde när fiskarna kastade ut rens från dagens fångst. De flesta (typ alla...) har jag identifierat som grå- eller havstrutar, men den ljusa av dessa två gjorde mig lite konfunderad. Unga trutar brukar ju vara mörkare, och fullvuxna inte fläckiga? Vad är det för någon trut som är överst på bilden?
hej, har försökt att få denna till kaspisk, men tyvärr tror jag med min ringa kunskap att det är en 3K gråtrut.
kolla själv på denna exemplariska hemsida, http://truthjalpen.blogspot.com/search/label/Larus argentatus
scrolla ned till slutet på denna sida, till rubriken 3K gråtrut i juli.
Där står alla karaktärerna din trut uppvisar, undersida vinge, avsaknad av svart band på handpenna 5, näbben, streckning huvud, hals m.m.
hälsningar Ola S
Auberg
Aktiv medlem
Astacus
Aktiv medlem
Vad syftar du på nu?
Mvh/ Ola
Jo, det kan man undra!
Fick mail om nytt inlägg, klickade på länken och upp dök en fråga som jag själv skulle kunna bidra med svaret till. Dock många sidor bakåt i tråden.
Typiskt, när jag för en gångs skull skulle kunna återgälda alla mina egna frågor!
yens
Aktiv medlem
hej, har försökt att få denna till kaspisk, men tyvärr tror jag med min ringa kunskap att det är en 3K gråtrut.
kolla själv på denna exemplariska hemsida, http://truthjalpen.blogspot.com/search/label/Larus argentatus
scrolla ned till slutet på denna sida, till rubriken 3K gråtrut i juli.
Där står alla karaktärerna din trut uppvisar, undersida vinge, avsaknad av svart band på handpenna 5, näbben, streckning huvud, hals m.m.
hälsningar Ola S
Tack för hjälpen!
Jag har inget emot att det är en gråtrut Jag ställde frågan för att jag inte kunde känna igen "min" fågel i förhållande till fågelbokens. Jag brukar ju säga att mitt fågelskådande sker efter principen att en fågel är vanligast tänkbara alternativ tills motsatsen är 100% bevisad... ;-) Det var bara att den var så väldigt ljus och fläckig på halsen som gjorde att jag blev osäker på vad det kunde vara.
Nygårds
Aktiv medlem
Halvtaskig bild den rödbruna bringan syns dåligt, formen är koltrastens, men något mindre, kommer då och då till min matninng Brevik Lidingö
Rödvingetrast, är det! Jag vet inte om det gäller för hela landet, men här i Linköping har det funnits väldigt gott om dem i vinter, enligt äldre skådare har det aldrig stannat såhär många rödvingetrastar.
/Marcus
microo
Aktiv medlem
Rödvingetrast, är det! Jag vet inte om det gäller för hela landet, men här i Linköping har det funnits väldigt gott om dem i vinter, enligt äldre skådare har det aldrig stannat såhär många rödvingetrastar.
/Marcus
Tack det jag mistänker!
Osquar
Aktiv medlem
Jag är inte säker på vad detta är. Ärtsångare? Trädgårdssångare? ?
Ärtan pärtan piff paff puff.... Ärtsångare, alltså.
Fridens
Oscar
vegacecilia
Medlem
vegacecilia
Medlem
Tack så mycket, Daniel! Så länge som jag undrat...