Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
Fågelidentifikation
- Trådstartare Anders_Andersson
- Start datum
johanlind
Aktiv medlem
Vilken piplärka är detta?
MVH
Kenneth
Jag säger skärpippilärka. Olivgrön ton i fjärderdräkten. Streckningen är bred och "blotchig" hela vägen ner på flankerna. Den verkar inte heller ha någon kontrast mellan nacke o rygg.
Allt gott
/Johan
eventphoto
Aktiv medlem
Stadan
Aktiv medlem
Helt klart en spovsnäppa.Kan detta vara en spovsnäppa som börjat rugga? Bilden är tagen i slutet av juli på Öland.
Graylingman
Aktiv medlem
Jag får det till en tornfalk
R Fröderberg
Aktiv medlem
Osquar
Aktiv medlem
blåhund
Aktiv medlem
Är detta kungsörnar eller havsörnar eller nåt annat? Fotade på Tjörn runt middagstid idag.
Havsörnar är det du fångat=)
eventphoto
Aktiv medlem
boxen
Aktiv medlem
Den här finns så klart i min fågelbok, men jag hittar den inte.
Jag skulle säga ärtsångare, men inväntar gärna proffsens svar...
// Tobbe
eventphoto
Aktiv medlem
Tack!
Det verkar stämma, den fanns ju i min bok också!
Det verkar stämma, den fanns ju i min bok också!
yens
Aktiv medlem
En tradig tisdagkväll...
... mitt i vintern så får man fågelskåda sig igenom sina gamla bilder istället.
Följande tog jag i somras (början av augusti) när jag var på östra Öland. Massor med trutar hängde när fiskarna kastade ut rens från dagens fångst. De flesta (typ alla...) har jag identifierat som grå- eller havstrutar, men den ljusa av dessa två gjorde mig lite konfunderad. Unga trutar brukar ju vara mörkare, och fullvuxna inte fläckiga? Vad är det för någon trut som är överst på bilden?
... mitt i vintern så får man fågelskåda sig igenom sina gamla bilder istället.
Följande tog jag i somras (början av augusti) när jag var på östra Öland. Massor med trutar hängde när fiskarna kastade ut rens från dagens fångst. De flesta (typ alla...) har jag identifierat som grå- eller havstrutar, men den ljusa av dessa två gjorde mig lite konfunderad. Unga trutar brukar ju vara mörkare, och fullvuxna inte fläckiga? Vad är det för någon trut som är överst på bilden?
Bilagor