Sutehani
Ny medlem
Det är en stjärtmes du fotat.
Mvh. Magnus Friberg
Tack för det väldigt snabba svaret
Plusmedlemskap kostar 349 kr per år
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Mvh. Magnus Friberg
Nejdå, en ormvråk är mycket större än en skata vilket även den här bilden visar då det är just en ormvråk du fångat på bild.
Mvh. Magnus Friberg
Mvh. Magnus Friberg
Sämsta möjliga förutsättningar. Snö, mörkt och långt avstånd.
Denna pippin såg jag jaga småfåglar bakom huset mitt i snöyran. Såg 3 stycken misslyckade försök.
Är det den duvhök som jag tror mig sett tidigare i år eller är jag ute och cyklar?
Sämsta möjliga förutsättningar. Snö, mörkt och långt avstånd.
Denna pippin såg jag jaga småfåglar bakom huset mitt i snöyran. Såg 3 stycken misslyckade försök.
Är det den duvhök som jag tror mig sett tidigare i år eller är jag ute och cyklar?
Hmm,
Var rädd för det svaret. Ormvråkar finns det ju gott om i trakterna runt Göteborg.
I December såg jag hastigt en fågel som drog förbi huset med en duva i klorna. Gick så snabbt att det inte fanns en chans att se vad för rovfågel det var.
Kan Ormvråkar också ta duvor? Eller är det troligt det också finns en Duvhök i berget som jag ännu inte lyckats fånga på bild?
Har ett antal gånger sett en stor rovfågel med ljust och fläckigt bröst som dragit fram i skogen. Alltid för snabbt för att man skall ha en chans att ta en ordentlig bild eller titt.
En överviktig koltrast?
Även jag är inne på sparvhök, dock inte mer än 90-95% på det.Tog denna bilden nu på morgonen över mitt hus. Att det är en rovfågel, är väl inget tvivel om? Men vilken av dom? Duvhök?
Mvh Göran
Hej jag tog denna bild i Tananger Norge.
Vilket namn är det på Ugglan.
Tacksam för svar.
/Johan
Hornuggla..