psykbryt
Aktiv medlem
Och så skulle ja gärna vilja veta vad detta är för en liten filur också?
Antar att den är rätt vanlig eftersom jag ser den överallt, men ja skulle vilja veta va för fågel de är
Talgoxe
Plusmedlemskap kostar 349 kr per år
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Antar att den är rätt vanlig eftersom jag ser den överallt, men ja skulle vilja veta va för fågel de är
Talgoxe
Visa bilaga 101352
Är detta kungsörnar eller havsörnar eller nåt annat? Fotade på Tjörn runt middagstid idag.
Tack för svaret. Jag inbillade mig att det kunde vara kungsörnarDet är havsörnar, de heter "white tailed eagle" på engelska. Den med mörkare stjärt är en yngre fågel och den med vit stjärt en äldre.
Nästan, gråsiska!men vad är det? tyvärr ville den inte vända sig....
Min vilda gissning är grönsiska?
Visa bilaga 101352
Undrar om någon kan identifiera denna fågel. Lite för dålig bildkvalite för att jag ska lyckas. Bilden togs 5/9-09 lite söder om Börringesjön, Skåne. Den flög upp fr stubbåkern o satta sig i trädet en bra bit fr vägen.
/Arne
Jadu.. inte helt lätt.
Första tanken var Sommargylling men beskrivningen med åker osv. utesluter det (Antagligen). Min bästa gissning skulle ändå vara Björktrast pga. rostfärgat bröst. Vet dock ej hur stor fågeln är.
/David Ed
Undrar om någon kan identifiera denna fågel. Lite för dålig bildkvalite för att jag ska lyckas. Bilden togs 5/9-09 lite söder om Börringesjön, Skåne. Den flög upp fr stubbåkern o satta sig i trädet en bra bit fr vägen.
/Arne
Åtminstone aningen bättre bilder denna gång än vid min förra fråga. (Tack igen Oscar för identifieringen)
Är det kungs- eller havsörn?
Jag vore också jättetacksam för de kännetecken som ger artbestämningen. Har tittat i Fågelguiden och tycker det är svårt. Är det för att det är en ungfågel?
Åtminstone aningen bättre bilder denna gång än vid min förra fråga. (Tack igen Oscar för identifieringen)
Är det kungs- eller havsörn?
Jag vore också jättetacksam för de kännetecken som ger artbestämningen. Har tittat i Fågelguiden och tycker det är svårt. Är det för att det är en ungfågel?