Osquar
Aktiv medlem
Hrrmmm...kanariesiska heter den väl nuförtiden, hahaha!
// Daniel
Fullt möjligt, då Namnkommitéen byter namn på jåglarna oftare än jag byter strumpor..... ynf!
/Oscar
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Hrrmmm...kanariesiska heter den väl nuförtiden, hahaha!
// Daniel
Så är det nog. Så här på vintern och framförallt på kvällarna så samlas ofta kråkfåglarna i stora mängder.Gulo sa:Tack så mycket!
Vad tror du om dessa fåglar i träden är även det en blandning med kråkor och kajor?
Så är det nog. Så här på vintern och framförallt på kvällarna så samlas ofta kråkfåglarna i stora mängder.
En något suddig bild, men kanske någon kan hjälpa ändå?
Tack för hjälpen!
//Lars-Ove
Misstanke bekräftad!En vanlig gäst i min fågelmatning villaområåde lidingö, gillar små fröer, både i atomaten och på marken. Misstänker grönfink. Hadde gråsiska där i straxt innan i går och dessa är klart större.
/Micke
Misstanke bekräftad!
Mvh/ Ola
Är även detta Grönfink?
Tack för de snabba svaren nu kommer en fråga till
Gråsiska någon av dessa eller alla tre samma fågelmatning hemma, föredrar frö på marken
/Micke
... dök denna upp. Tänkte först grönfink men efter att ha tittat i boka så fastnar jag för grönsiska. Skulle vilja ha en bekräftelse eller rättelse, tack.
Ursäkta bildkvalitéten - det snöar ganska kraftigt nu!
Nedan följer tre bilder som är fruktansvärt dåliga. Tagna, för en timme sedan i Uppsala, oerhört snabbt och med alldeles för lång exponeringstid i förhållande till brännvidden.
Frågan är om någon av er skickliga artbestämmare ändå kan styrka att detta är en havsörn? Det var mitt intryck genom kikaren.