Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Fågelidentifikation

Okej, det är ungefär som jag menade, även om din beskrivning var mer utvecklad, dvs förutsättningen är att jag själv verkligen sett karaktärerna även om någon annan hjälpt mig genom att påpeka vad jag borde titta efter
Okej, då är jag med.

Håller även med ovanstående inlägg, fortsätt posta enkla bilder ni inte kan identifiera, och vill man inte svara, behöver man inte svara ;)
 
Alla har ingen fågelbok. Alla som lägger in en bild här är säkerligen inte särskilt intresserade av fåglar. Man råkar kanske bara komma i närheten av en fågel och blir då nyfiken på vad man fotograferat. Nästa steg kanske så småningom kan bli att skaffa en fågelbok.

Detta är exakt hur det är för mig. Fágel intresset börjar komma smygande och inom kort kommer jag nog köpa en bok.

Kan nágon rekomendera en bra bok som även täcker sydeuropeiska arter? (bor i spaninen)

Andreas
 
Detta är exakt hur det är för mig. Fágel intresset börjar komma smygande och inom kort kommer jag nog köpa en bok.

Kan nágon rekomendera en bra bok som även täcker sydeuropeiska arter? (bor i spaninen)

Andreas

Fågelguiden.... igen.
Den täcker Europas samtliga fågelarter, inkl. tillfälliga gäster.

/Oscar
 
Vilken rovfågel

Hej
Undrar vad detta är för en fågel. Bilden tagen i Roslagen för en månad sedan. Är dålig (sämre) på rovfåglar men tror inte det är en ormvråk (men då är det väl det ;-)).
 

Bilagor

  • DSC_0439.jpg
    DSC_0439.jpg
    6.8 KB · Visningar: 437
Bekräfta gärna

Är detta Större Hackspett?
övre ad, undre juv?

Mvh/Roger
 

Bilagor

  • _MG_5339 [].jpg
    _MG_5339 [].jpg
    17.1 KB · Visningar: 378
  • _MG_5388 [].jpg
    _MG_5388 [].jpg
    14.8 KB · Visningar: 379
Bild tagen längs Säveån. Liknar juvenil strömstare men verkar annorlunda färg och längre stjärt. Kan det vara en trastunge?
 

Bilagor

  • DSC_0407b.jpg
    DSC_0407b.jpg
    94.2 KB · Visningar: 457
Har suttit o letat i fågelguiden på alltifrån flugsnappare till diverse sångare men tycker inget stämmer på denna fågel.
Har någon nått förslag på vad det kan vara??
Fotad vid reningsverket i Gävle..
 

Bilagor

  • fågel1.jpg
    fågel1.jpg
    93.9 KB · Visningar: 427
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.