Annons

Fågelidentifikation

Nu kommer jag väl bli hängd av Sveriges ornitologer för den dumma fråga vad e detta? Man borde ju veta man man glömmer ju allt.

Bilagor

• 20080120-img_1314.jpg
    20080120-img_1314.jpg
    71.1 KB · Visningar: 389
Osquar skrev:
Svårt att säga, då könen är väldigt snarlika varandra. Honan har generellt sett en lite mer mattare blå nyans än hanen. Ses enklast vid direkt jämförelse hane hona emellan.

/Oscar
Fast det är fortfarande en blåmes?

Plåtade den här filuren i en damm i norra Tyskland (NRW). Någon som känner igen den?

Bilagor

• img_1401smaller.jpg
    img_1401smaller.jpg
    63.8 KB · Visningar: 364
Lika bra att passa på medan någon sitter och läser.

Bilden tagen på samma ställe som förra.

Bilagor

• img_1438smaller.jpg
    img_1438smaller.jpg
    91.1 KB · Visningar: 349
Trevlig tråd! Vad är detta för en liten rackare? Fångade den på bild idag i STHLM/Tyresö.

Bilagor

• img_0046_rev2.jpg
    img_0046_rev2.jpg
    97.4 KB · Visningar: 340
Anders och Martin!

Den här helgen kom jag lite närmare. Förhoppningsvis gör det lite enklare att fastställa åldern.

Bilagor

• mgl_havsörn3.jpg.jpg
    mgl_havsörn3.jpg.jpg
    80.7 KB · Visningar: 652
Är ganska säker på att denna individ är identisk med en av de två jag fotade helgen innan.

Bilagor

• mgl_havsörn1.jpg.jpg
    mgl_havsörn1.jpg.jpg
    72.3 KB · Visningar: 661
Senast ändrad:
Till Stephans havsörn. Jag får inte detta till samma individ. Den här har mindre svart på näbb och har tydlig ojämn bakkant på vingen. Jag tror örnen du har fotograferat nu är är 3-4k Dvs född sommaren 2005-06.

Alexandersson skrev:
Till Stephans havsörn. Jag får inte detta till samma individ. Den här har mindre svart på näbb och har tydlig ojämn bakkant på vingen. Jag tror örnen du har fotograferat nu är är 3-4k Dvs född sommaren 2005-06.

Jag håller med. Det ser ut att vara en fågel under sin tredje vinter, åtminstone, kanske till och med fjärde.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar