Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
Fågelidentifikation
- Trådstartare Anders_Andersson
- Start datum
Falumas
Aktiv medlem
gavia
Aktiv medlem
lite nyfiken dock hur råka kom som förslag? de är aldrig bruna så här i ngn dräkt.
Falumas
Aktiv medlem
lite nyfiken dock hur råka kom som förslag? de är aldrig bruna så här i ngn dräkt.
jag upplevde den som svart och med tanke på vad som flyger omkring här blev gissningen råka.
Oförbätterlig
Aktiv medlem
jag upplevde den som svart och med tanke på vad som flyger omkring här blev gissningen råka.
Men du ser väl ändå på din bild att den inte är svart?
Jag kan rekommendera den här appen (finns ursprungligen som bok också) https://apps.apple.com/se/app/fågelguiden/id868827305
Det är standardfältguiden bland fågelskådare i Europa.
Oförbätterlig
Aktiv medlem
Tornfalk, hane.Alperna, ca 1500möh
Den här flög förbi när jag hade vidvinkelobjektivet på och ville sedan inte visa sig mer.
Visa bilaga 150637
velocio
Aktiv medlem
Håller med, en fågelbok är toppen!
Jag har inget stort fågelintresse, men jag har haft mycket nöje av den här boken. Bläddrar i den mycket ofta och kan identifiera betydligt fler fåglar än jag kunde innan. Ofta lätt att leta upp rätt fågel bara genom att bläddra igenom den och kolla på bilderna tills man hittar en som ser rätt ut. 99 spänn i en fyndlåda på Coop. Ett av mina bästa köp nånsin!
Jag har inget stort fågelintresse, men jag har haft mycket nöje av den här boken. Bläddrar i den mycket ofta och kan identifiera betydligt fler fåglar än jag kunde innan. Ofta lätt att leta upp rätt fågel bara genom att bläddra igenom den och kolla på bilderna tills man hittar en som ser rätt ut. 99 spänn i en fyndlåda på Coop. Ett av mina bästa köp nånsin!
Fåglar i Europa med Nordafrika och Mellanöstern
www.bonnierfakta.se
PMD
Aktiv medlem
Eller en Swarovski dG och Merlin Photo ID app.du behöver verkligen en fågelbok. mkt roligare och du får veta både mer o snabbare...alla dessa är mkt vanliga fåglar där du bor.
velocio
Aktiv medlem
Planen var att köpa ett par böcker i Sverige denna sommar, men den planen krackelerade pga smittsituationen i Sverige. Dom Svenska boklådorna är synnerligen ointresserade av att skicka något utanför EU.
Men har du ingen släkting eller kompis i Sverige som kan agera bulvan och köpa, sen skicka till dig?
gavia
Aktiv medlem
Gamla hederliga Jonsson är fortfarande bra, även om det finns modernare böcker nu..."läs fågelguiden" 99kr var verkligen ett fynd!Håller med, en fågelbok är toppen!
Fåglar i Europa med Nordafrika och Mellanöstern
www.bonnierfakta.se
gavia
Aktiv medlem
appar för div id/som fågelböcker har sina fördelar. Främst att man alltid har den med sig, samt att det finns ljud i många appar. Downside är att det är svårare att hitta, kräver mer bläddring..där har vanliga boken en klar fördel tycker jag då den är betydligt mer översiktlig. De flesta jag dryftat detta med tycker samma. Sen tycker jag inte att det ena utesluter det andra, iaf inte på de böcker man vill använda mkt. En bok är mer översiktlig än vilken app som helst. kräver inget batteri heller.....;-)Eller en Swarovski dG och Merlin Photo ID app.
pdahlen
Aktiv medlem
Eller bara appen, den är gratis och fungerar ganska bra om man är lite kritisk och inte tror på allt den presenterarEller en Swarovski dG och Merlin Photo ID app.
gavia
Aktiv medlem
kolla med naturbokhandeln på öland, de har klart bästa sortimentet i sverige på fågel och naturböcker! möjligen kan de hjälpa dig.Planen var att köpa ett par böcker i Sverige denna sommar, men den planen krackelerade pga smittsituationen i Sverige. Dom Svenska boklådorna är synnerligen ointresserade av att skicka något utanför EU.