gavia
Aktiv medlem
ormvråk, yep!Kom aldrig nära denna, men är det så att det kommit en kungsörn till grannskapet? Eller är det en ormvråk?
Visa bilaga 150534
Plusmedlemskap kostar 349 kr per år
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
ormvråk, yep!Kom aldrig nära denna, men är det så att det kommit en kungsörn till grannskapet? Eller är det en ormvråk?
Visa bilaga 150534
Det är en ormvråk.Kom aldrig nära denna, men är det så att det kommit en kungsörn till grannskapet? Eller är det en ormvråk?
Visa bilaga 150534
Klart vi hade rätt! Det var inget svårt "fall" Kom gärna med nya utmaningar !!Kom lite närmare idag och mer ormvråk än så här blir det nog inte, så ni hade helt rätt.
Visa bilaga 150539
korrekt !
den är fotad i sverige antar jag??!
ja det är en tornfalk,. För att få ackurata svar på frågor om fåglar är platsen av stor betydelse! Ofta även tidpunkten.Nej, Schweiz.
Den dök ner och försvan bakom en timmerhög. När jag kom runt timmerhögen var det i alla fall en tornfalk som ryttlade där.
Visa bilaga 150549
var o när är bilden tagen?Är det en brun glada som är snäll och ger en sork lift på denna bilden? Eller är det en röd glada med synnerligen raka stjärtfjädrar?
Visa bilaga 150586
var o när är bilden tagen?
ja det är en BG...;-)
Hej!
Vilken spett kan detta vara?
Som Daniel skriver, visst är det en större hack, ungfågel. Falumas, 3tå hack har aldrig ngt rött i ngn dräkt någonsin. ..Gissar på tretåig, men det behöver verifieras av andra experter här
Nej, den är väl mer åt det gula hållet. Trodde dock att dom större var svarta uppe på huvudet. Men när det kommer till spettar kan jag inte annat än gissa.
Visst är det en duva, ingen vild fågel! Brevduva av ngt slag tänker jag mig.Med den fågelkunskap som finns här, kanske någon kan svara på detta..
Såg något jag inte sett tidigare idag, vad som för mig närmast liknar någon slags brun duva med lite fjädrar på benen. Hann tyvärr inte ta någon bild på den, men googlade snabbt och hittade en bild som var rätt lik, men som tyvärr inte talar om vad det är för något.
Bild finns här:
En brun duva?
Gefle Dagblad – din nyhetsförmedlare vid snabba händelser och starka berättelserwww.gd.se
Är detta någon slags duva?