Graylingman
Aktiv medlem
Kan detta vara en stenfalk tro? Fotad över havet utanför Sundsvall i juli. Stor som en fisktärna ungefär. Den verkar bära på något byte.
Det är en lärkfalk. "Mustasch och röda byxor"
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Kan detta vara en stenfalk tro? Fotad över havet utanför Sundsvall i juli. Stor som en fisktärna ungefär. Den verkar bära på något byte.
Dagens snabbaste svar. Jättetack!Det är en lärkfalk. "Mustasch och röda byxor"
Fick syn på dessa idag på Hammarö Värmland men då dom höll till upp i trädtopparna var det svårt att få en bra observation. Fick det först till Mindre men då jag ser det vita på vingen på den uppe till höger och att den är relativt smäcker i huvud och näbb form funderar jag på om det inte kan vara Bändel. Den bilden med ensam klarröd fågel på tycker jag är för röd för en vanlig korsnäbb. Är jag helt fel ute ?
MVH Jonas
Har du tänkt i banorna Tallbit ?
Lyssna på en ljudfil och försök kom ihåg hur dom lät.
Jag lyssnade på plats och Tallbiten har mer sång, detta var mer entonigt pip
// Jonas
Kan det vara bändelkorsnäbb?
Den har ungefär samma fjädertäckning som den på din bild och den låter entonigt också.
Mvh
Simon
Kan det vara en ung kungsörn eller är jag helt ute och cyklar?? Hoppas på hjälp att identifiera denna!
Tycker du är rätt ute !
Men jag kan ej åldersdräkterna...
//Benny
Tycker du är rätt ute !
Men jag kan ej åldersdräkterna...
//Benny
Detta är en yngre individ, men jag kan inte förstora bilden o se om det finns några ruggluckor. det kan mkt väl vara en årsunge.
Med vänlig hälsning peter
Och kan detta vara en gulsparv?
Fotad på Alnö i juli.
/Thomas
Och kan detta vara en gulsparv?
Fotad på Alnö i juli.
/Thomas
Trots ljusa undersidor, kan detta vara kärrsnäppor? Fotat 25/9 utanför Alnö (Medelpad).
/Thomas
visst är det så.
Med vänlig hälsning peter
Hej
Hoppas nån kan hjälpa mig med att identifiera denna fågel. Bilden är tagen i Centrala Serengeti, Tanzania i början av november och tyvärr har jag bara bilder bakifrån som den här.
Hade nästan bestämt mig för att det var en Wahlberg's Eagle (baserat på bla nacktofsen) när jag började googla bilder på nätet och upptäckte att ögonfärgen inte kändes rätt. Fågeln på bilden har blekt gul-gröna ögon medan dom googlade bilderna ser ut att ha mycket starkare orange färg på ögonen.
Efter att ha börjat tveka är jag nu helt förvirrad, är det helt enkelt en brun glada eller är jag helt ute och cyklar och det är nåt helt annat?!?