Peterus
Aktiv medlem
Denne jeppe verkar hyfsat vanlig härikring, men sällan när kameran är med. Visst är det nötskrika? Ursäkta bildkvaliteten...
Japp! Visst är det det!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Denne jeppe verkar hyfsat vanlig härikring, men sällan när kameran är med. Visst är det nötskrika? Ursäkta bildkvaliteten...
Ser ju väldigt bra ut för ad mindre skrikörn. Grattis!!Såg denna fågel vid Havgårdssjön i helgen. En örn gissar jag på, men vilken?
Såg denna fågel vid Havgårdssjön i helgen. En örn gissar jag på, men vilken?
Havsörn. Breda flakvingar med långa handpennor, kilformig vitaktig stjärt m.m.
Mvh Toni
Silluetten påminner ju om havsörn, däremot har jag aldrig sett en havsörn med sådan teckning.
Tack till både dig och Staffan iallafall. Kanske någon till kan bekräfta/dementera arten?
Jag håller med, det är inte en vanlig teckning. Jag lyckades hitta en snarlik i Svalans bildarkiv:
http://svalan.artdata.slu.se/birds/gallery_imageinfo.asp?imageID=276419
Titta även på huvudet/näbben på din bild. Om man tittar noga anas en rejäl näbb, som också är ett kännetecken för havsörn.
Mvh Toni
Hej
De första 2 är tagna i Västerås för ca en vecka sedan.
Den tredje igår i Köping.
Jag gissar på Bofink, grönfink och trädkrypare.
mvh
/Lars
Hej
Tack Anders!
Här kommer en till gissning. Bergfink.
mvh
/Lars
Hej
Tack Anders!
Här kommer en till gissning. Bergfink.
mvh
/Lars
Japp, 2xbergfink.
//Benny
Tack!
Och här kommer ytterligare två som hälsat på vid fågelbordet i min trädgård i Västerås idag.
Vitt märke i nacken ger Svartmes va?
Sedan är det en gråsparv gissar jag på.
mvh
/Lars
Trevligt besök i villaområdet, den satt i grannens tall. Jag hann precis få fram kameran. Duvhök? eller kanske Sparv dito?
Yepp, en bamsing (hona?) till ung duvhök.
/Oscar
årsunge t.o.m.
Med vänlig hälsning peter