Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Fågelidentifikation
- Trådstartare Anders_Andersson
- Start datum
Mats J Persson
Aktiv medlem
Behöver hjälp med denna lilla rackare.
Knipa (unge)
Heikkinen
Aktiv medlem
Knipa (unge)
Ja det var det, hade det på känn men vart osäker. Tack för hjälpen.
annasnatur
Aktiv medlem
gavia
Aktiv medlem
Hej!
Går det att säga vad det här är för något?
De flög långt ut på vattnet så de är toksuddiga tyvärr.
Alla de tre flög tillsammans, men tänkte att det va lättare med tre suddiga fåglar än bara en =)
/Anna
ja det går.............................att säga vad det är ..........................
ejder!
sorry kunde inte låta bli
Med vänlig hälsning peter
annasnatur
Aktiv medlem
ja det går.............................att säga vad det är ..........................
ejder!
sorry kunde inte låta bli
haha, tack =)
Hoppas ni har tid för några fler fåglar.
Bilagor
annasnatur
Aktiv medlem
jnd65
Avslutat medlemskap
haha, tack =)
Hoppas ni har tid för några fler fåglar.
#1 Kentsk Tärna
#2 Törnsångare
#3 ?
#4 ?
jnd65
Avslutat medlemskap
och här är sista för den här gången
/Anna
Skräntärna
MrGoose
Aktiv medlem
Osquar
Aktiv medlem
Inte en Silvertärna...?
Mvh. Henke
Nupp. Grov näbb, kort stjärt, svart handundersida = skräntärna.
/Oscar
Osquar
Aktiv medlem
#1 Kentsk Tärna
#2 Törnsångare
#3 ?
#4 ?
#2 Ärtsångare
#3 Lövsångare
#4 Hämpling
/Oscar
jnd65
Avslutat medlemskap
#2 Ärtsångare
#3 Lövsångare
#4 Hämpling
/Oscar
Så ska det ju vara
MrGoose
Aktiv medlem
Nupp. Grov näbb, kort stjärt, svart handundersida = skräntärna.
/Oscar
Tack för den rättelsen, dom måste vara ganska lika (eller är jag ute å cyklar....)
Ska sluta lägga näsan i blöt...!!
Mvh. Henke
Osquar
Aktiv medlem
Tack för den rättelsen, dom måste vara ganska lika (eller är jag ute å cyklar....)
Ska sluta lägga näsan i blöt...!!
Mvh. Henke
Frågar man inget så får man inget sig lära...... ;-)
Nu är det som så, trots den fantastiska digitala utvecklingen, att en bild är en bild och kommer alltid vara en bild.... dvs kommer aldrig kunna ersätta verkligheten fullt ut. Vad som lätt går en bildbetraktare förbi är storlek och s.k jizz (en engelsk term inom bl.a fågelskådningen som närmast kan översättas med "intryck", "känsla" etc). I synnerhet om inga kända referenser finns med i bilden.
I det aktuella fallet så framgår det inte i bilden att tärnan är ett "monster" i jämförelse med galanten silvertärnan, dvs skräntärnan, Europas största tärna, kommer lixom inte till sin rätt i just denna bild. Att sedan en fågelskådare med ett antal års erfarenhet ändå kan se att det är en skrän och inte en silver, beror på att man har lärt sig ett antal dräktkaraktärer som skiljer tärnorna åt.
Fridens
Oscar
MrGoose
Aktiv medlem
Frågar man inget så får man inget sig lära...... ;-)
Nu är det som så, trots den fantastiska digitala utvecklingen, att en bild är en bild och kommer alltid vara en bild.... dvs kommer aldrig kunna ersätta verkligheten fullt ut. Vad som lätt går en bildbetraktare förbi är storlek och s.k jizz (en engelsk term inom bl.a fågelskådningen som närmast kan översättas med "intryck", "känsla" etc). I synnerhet om inga kända referenser finns med i bilden.
I det aktuella fallet så framgår det inte i bilden att tärnan är ett "monster" i jämförelse med galanten silvertärnan, dvs skräntärnan, Europas största tärna, kommer lixom inte till sin rätt i just denna bild. Att sedan en fågelskådare med ett antal års erfarenhet ändå kan se att det är en skrän och inte en silver, beror på att man har lärt sig ett antal dräktkaraktärer som skiljer tärnorna åt.
Fridens
Oscar
Jag bugar mig för er artkunnare, detta med fåglar har mer o mer tagit över all min lediga tid o det känns som att det kommer ta en livstid av fågelfoto för att kunna urskilja dom där små detaljerna som ibland behövs.
All heder till er!!
Osquar
Aktiv medlem
Vad är detta? Fotad på Ölands södra udde.
Unga starar
/Oscar
gavia
Aktiv medlem
Jag bugar mig för er artkunnare, detta med fåglar har mer o mer tagit över all min lediga tid o det känns som att det kommer ta en livstid av fågelfoto för att kunna urskilja dom där små detaljerna som ibland behövs.
All heder till er!!
glöm inte att titta i kikare emellanåt och lyssna på sång o lockläten så lär man sig en hel del till.
så hoppas jag att inlärningen går lite enklare och fortare.
cls
Aktiv medlem